Name Selection Guide

راهنمای انتخاب اسم برای کودک

انتخاب اسم فرزند

انتخاب اسم زیبا برای کودک دختر و پسر همیشه یک بحث شیرین برای والدین بوده و هست. پدر مادرها معمولا معیارهای مختلفی را برای انتخاب نام نی نی خود در نظر دارند. معیارهایی که اکثر مواقع در زیبایی نام در درجه اول اهمیت قرار می گیرد و سپس سایر معیارها. در ادامه به برخی نکات انتخاب نام فرزند می پردازیم.

نحوه انتخاب اسم فرزند
انتخاب اسم بچه اسم زیبا برای کودک

اسم کودک به اسم مامان بابا بیاید

معمولا برای انتخاب اسم فرزند اول دختر یا پسر پدر مادر ها سعی می کنند نام کودک به اسم پدر مادر بیاید و با نامشان هماهنگ باشد. مثلا اگر اسم پدر و مادر با حرف خاص یکسانی شروع شود، زیباست که اسم فرزند هم با همان حرف آغاز شود. یا اگر اسم والدین هم وزن باشند مثل سینا و بیتا، زیباست که نام دختر یا پسرشان نیز بر این وزن باشد. البته بدیهی است که امکان این تشابه بین اسامی پدر و مادر کم است اما دقت به این امر در انتخاب اسم فرزند می تواند بر زیبایی نام انتخابی فرزند بیافزاید.

اسم به فامیلی بیاید

بسیار زیباست که نام دختر یا پسر به فامیلی (نام خانوادگی) بیاید و هماهنگ باشد. اسامی که با نام خانوادگی هماهنگی دارند خیلی بیشتر در ذهن می مانند. نمونه هایش را حتما خود شما می توانید مثال بزنید. برای مثال اسم و فامیلی که با یک حرف شروع می شوند، یا یک وزن دارند و یا معنی نزدیکی به هم دارند علاوه بر زیبایی ترکیبی نام، خوب در ذهن باقی می مانند.

اسم بچه ها به هم بیاید (هماهنگی اسم فرزندان) و اسم برای دوقلوها

معمولا خیلی از پدر مادرها سعی می کنند اول نام فرزندانشان با یک حرف شروع شود تا اسم کودکانشان به هم بیاید (مثل: پرهام و پریسا). یا اینکه اسم خواهر و برادر هم وزن باشند (مثل: مینا و نیما) و یا اسامی کودکان هم با یک حرف شروع شوند و هم هموزن باشند (مثل: مهسا و مهتا) که البته مورد آخر خیلی پیشنهاد نمی شود. چون به عقیده مشاور اسم “نام فارسی”، ممکن است به دلیل تشابه زیاد نام بچه ها، پدر مادرها در زمان صدا زدن فرزندان دچار مشکل شوند. این نوع انتخاب اسم (تناسب نام فرزندان) در مورد انتخاب اسم دوقلوها خیلی کاربرد دارد. فراموش نشود که اسم های زیبا برای کودکان می تواند علاوه بر موارد فوق از نظر معنی نیز با هم هماهنگ و متناسب باشند.

مشاوره انتخاب اسم

مشاوره انتخاب اسم کودک
مشاوره انتخاب اسم

برای دریافت نام های متناسب با موارد مورد نظرتان می توانید با مشاور ما تماس بگیرید و اسم های متناسب و زیبا دریافت نمایید.
(اطلاعات بیشتر: روی عکس فوق کلیک نمایید)

انتخاب اسم فرزند دختر پسر و حروف ابجد

برخی از والدین در انتخاب اسم نینی خود به حروف ابجد نیز دقت می کنند. همانطوری که می دانید هر یک از حروف ابجد معادل عددی خاص است و هر کلمه جمع حروف ابجد تشکیل دهنده اش است. مثلا برخی پدر مادرها سعی می کنند اسم کودک خود را طوری انتخاب کنند که از نظر حروف ابجد هماهنگ با اسم خودشان و یا هماهنگ با فامیلی باشد و اعتقاد به این دارند که این امر سبب خوشبختی فرزندشان نیز می شود. برای اطلاعات بیشتر قسمت حروف ابجد و انتخاب اسم بچه با ابجد را ببینید.

تبادل نظر درباره اسم با دیگران

مسلما برای انتخاب اسم همانند خیلی مسائل دیگر مشورت امری ضروری است. گاه پیش می آید که اسمی به نظر ما بسیار زیبا می آید، معنی آن در نظر ما خیلی قشنگ است. اما با نگاه از جنبه های دیگر (مثل تلفظ آن یا ناهماهنگی زیاد اسم با فامیلی و یا حتی معنی اسم در دیگر زبان ها) نظر ما بر می گردد. بدون شک مشورت با دیگران برای انتخاب اسم فرزند دختر و پسر مهم است، تا محبوبیت آن اسم را نیز از نظر عموع مورد سنجش قرار دهیم.

نظرسنجی انتخاب اسم
نظرسنجی اسم

برای اینکه نظر تعداد زیادی از افراد را در مورد اسم های انتتخابی خود که بینشان تردید دارید را بدانید، در تلگرام یا اینستاگرام نام فارسی درخواست نظرسنجی دهید. (برای اطلاعات بیشتر روی عکس فوق کلیک نمایید)

شاد باشید و خوشنام

4.4/5 - (112 امتیاز)

2,225 نظر برای “راهنمای انتخاب اسم برای کودک”

  1. سلام اسم من یونسه واسم خانمم طاهره یه پسر دارم میخوام اگه میشه راهنمایی کنین چه اسمی بذارم بهتره متشکر

    0
    0
  2. سلام .اسم من فرزادهست اسم پسرم مانی ” دخترم یک ماه دیگه به دنیا میاد اسم مهسا راانتخاب کردیم اگه پیشنهادی هست لطفا” بگید.

    0
    0
    1. فادیا به اسم خودتون هم میادفامیلمون اسم دخترش روفادیا گذاشت اولش گیردادن ولی بایه کم اصرار موفق شدن اینو بزارن.فرمیسک هم عالیه

      0
      0
  3. سلام ايشالله دخترم ارديبهشت به دنيا مياد اما هنوز اسمش قطعي نشده.ميخوام به اسم پسرم هم بياد .اسم پسرم حسام هستش ؛ من من ميگم حديث اما قديميه، شوهرم ميگه يسنا اما به حسام نمياد ،خانواده شوهرم هم ميگن بذارين فاطمه،.خواهش ميكنم راهنماييم كنيد

    0
    0
  4. سلام دوستان
    اسم من امین,اسم خانمم آمنه .اگه خدا بخواد یک ماه دیگه یه دختر به جمع مون اضافه میشه ,به نظر شما اسم دخترم امینه بزارم خوبه؟؟؟

    0
    0
    1. سلام آقا امين،امينه خيلي قديميه،اسم همسايمون امينست هفتاد سالشه

      0
      0
    2. الان که شانس دارید اسم هردوتون با آ شروع شده اسم دخترانه با آ خیلی زیاد و زیبا هست یه سرچ بکنید خودتون میبینید من بودم حتما اسمش رو آریسا یا آوینا یا آنیتا میذاشتم

      0
      0
  5. سلام،من يه پسر دارم اسمش حسينه يه پسر توراهي دارم دنبال يه اسم ميگردم به حسين بياد لطفا نظر بديد

    0
    0
  6. سلام لطفا یه اسم دخترویه اسم پسر اصیل ایرونی که به منوچهروعاطفه بیاد بهم بگین ممنونم

    0
    0
  7. آقا امین به نظرم امینه قدیمیه . بهتره به اسمهای جدیدتری فکر کنید. مثل
    آرمانا ( امیدوار آرزومند )
    آرمینا ( دختر همیشه پیروز، بانوی مقتدر ، الهه زیبایی )

    0
    0
  8. پسرمن يك ماه ديگه به دنيا مياد به نظرتون كدام از اين اسمها خوبه ماهان،عرشيا،نيما،رهام خودم اسم عرشيا رو بيشتر دوست دارم

    0
    0
  9. اسم من سهیلا و همسرم مجید عسگری
    من اسامی ارسام و آساره رو برای پسر و دخترم انتخاب کردم.
    ارسام عسگری
    آساره عسگری

    0
    0
  10. اسم من زهرا و اسم همسرم مهدی است دخترم اردیبهشت به دنیا میاد اسم فاطمه سنا رو انتخاب کردم لطفا اگه اسم بهتری دارید بهم بگید ممنون :razz:

    0
    0
  11. سلام پسرمون اردیبهشت به دنیا میاد از بین این اسم ها کدوم قشنگتره؟ لطفا کمکمون کنید (سام، کارن، کیان، پرهام)

    0
    0
    1. سلام قدمش مبارک باشه. به نظر من اسم سام خیلی قشنگه. :grin:

      0
      0
  12. سلام دوستان اسم من ريحانه اسم همسرم حامداسم پسرم محمدپارسا بنظرتون براي پسر محمد پرهام و براي دختر پارمين يا پارميس خوبه البته من اسم عسل و خيلي دوس دارم ميشه نظراتتون و بدونم

    0
    0
  13. سلام اسم من علی و همسرم نسرین.
    اسم فرزند اول مان امیرمحمد و برای اسم فرزند دومم که دختر است و خرداد به دنیا میاد.
    لطفا راهنمائی بفرمائید اسم دخترمون را چه بگذاریم.
    منتظریم.

    0
    0
  14. سلام عزیزان. دختر من اسمش فاطیما هست. به نظرتون چه اسمی میتونم برای داداشش بذارم؟ لطفا کمکم کنید

    0
    0
  15. سلام نینی من 3 ماه دیگه به دنیا میاد دختره… اسم مهلا رو براش انتخاب کردم قشنگه البته اسم پسرم محمد صادقه

    0
    0
  16. سلام به همگي،ممنون مهري،آزاده و طاها جون از اظهار نظرتون
    آخه دوست دارم معني اسم دخترم هم مذهبي باشه هم به حسام بياد بين يسنا و حلما وهليا..و اسم فاطمه كه قضيه اش فرق ميكنه
    خواهش ميكنم بقيه هم با نظراشون راهنماييم كنن تا ارديبهشت فرصتي نمونده

    0
    0
  17. سلام یه اسم پسر و یه اسم دختر میخوام که به فاطمه هم بیاد
    اسم خودم مریم شوهرم محمد رضا فخری .
    اسم پسر رو محمد صدرا انتخاب کردم
    دختر غزاله
    لطفا نظر بدین ممنون میشم

    0
    0
    1. عزیزم اسم شوهرت محمده اسم پسرت روهم میخوای بزاری محمد؟؟؟ اسم ماهان به هردوتون میاداگرم مذهبی میخوای طاها که لقب حضرت محمده.آکان عالیه آژمان هم تکه

      0
      0
  18. سلام میشه به منم کمک کنین،من نی نیم خرداد به دنیا نیاد.اسم من شقایق،اسم همسرم محمدرضا…نی نیمونم پسره.میشه اسم ایرانیه قشنگ پیشنهاد بدین.ممنون

    0
    0
    1. سلام شقایق جان ب نظر من کیان.محمد صدرا.محمد پارسا.قشنگه اسم شوهر منم محمدرضا منم میخوام محمد صدرا بذارم. :razz:

      0
      0
    2. شقایق جون لازم نیست اسم بچه حتما به مامان بابا بیاد. اسم من و شوهرم با ش شروع میشه ولی اسم دخترم رو باران گذاشتم تا تنوع تو خونواده م داشته باشم. اسم های دیاکو، کاردو، ژیار، هیمن، دیار و آکار عالین.

      0
      0
  19. سلام دوستان.ممنون مريم خانووم از نظرت :razz: .خودم هم يسنا دوست دارم اما يسنا به حسام مياد ؟ :roll: :lol: يا فاطمه بذارم به خاطر اينكه نام بزرگترين بانو است.:idea: خواهش ميكنم با نظراتتون راهنماييم كنيين.مرسي

    0
    0
    1. سلام مریم جان بذار فاطمه پس بهتره هیچ وقتم قدیمی نمیشه و قشنگه :razz:

      0
      0
  20. سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون می خواستم ببینم اسمی هست که با مجید و ریحانه ترکیب بشه و معنی دارم باشه ممنون میشم اگه پاسخ دهید. با تشکر :wink:

    0
    0
  21. سلام اسمم فرحنازه اسم همسرم مجید توروخداکمک کنید یه اسم خوشگل واسه دخترمون که توراهه بذاریم

    0
    0
  22. اسم خودم مریم و اسم شوهرم مهدی به نظرتون اسم با ارمیا چی میاد?

    0
    0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.