Name Selection Guide

راهنمای انتخاب اسم برای کودک

انتخاب اسم فرزند

انتخاب اسم زیبا برای کودک دختر و پسر همیشه یک بحث شیرین برای والدین بوده و هست. پدر مادرها معمولا معیارهای مختلفی را برای انتخاب نام نی نی خود در نظر دارند. معیارهایی که اکثر مواقع در زیبایی نام در درجه اول اهمیت قرار می گیرد و سپس سایر معیارها. در ادامه به برخی نکات انتخاب نام فرزند می پردازیم.

نحوه انتخاب اسم فرزند
انتخاب اسم بچه اسم زیبا برای کودک

اسم کودک به اسم مامان بابا بیاید

معمولا برای انتخاب اسم فرزند اول دختر یا پسر پدر مادر ها سعی می کنند نام کودک به اسم پدر مادر بیاید و با نامشان هماهنگ باشد. مثلا اگر اسم پدر و مادر با حرف خاص یکسانی شروع شود، زیباست که اسم فرزند هم با همان حرف آغاز شود. یا اگر اسم والدین هم وزن باشند مثل سینا و بیتا، زیباست که نام دختر یا پسرشان نیز بر این وزن باشد. البته بدیهی است که امکان این تشابه بین اسامی پدر و مادر کم است اما دقت به این امر در انتخاب اسم فرزند می تواند بر زیبایی نام انتخابی فرزند بیافزاید.

اسم به فامیلی بیاید

بسیار زیباست که نام دختر یا پسر به فامیلی (نام خانوادگی) بیاید و هماهنگ باشد. اسامی که با نام خانوادگی هماهنگی دارند خیلی بیشتر در ذهن می مانند. نمونه هایش را حتما خود شما می توانید مثال بزنید. برای مثال اسم و فامیلی که با یک حرف شروع می شوند، یا یک وزن دارند و یا معنی نزدیکی به هم دارند علاوه بر زیبایی ترکیبی نام، خوب در ذهن باقی می مانند.

اسم بچه ها به هم بیاید (هماهنگی اسم فرزندان) و اسم برای دوقلوها

معمولا خیلی از پدر مادرها سعی می کنند اول نام فرزندانشان با یک حرف شروع شود تا اسم کودکانشان به هم بیاید (مثل: پرهام و پریسا). یا اینکه اسم خواهر و برادر هم وزن باشند (مثل: مینا و نیما) و یا اسامی کودکان هم با یک حرف شروع شوند و هم هموزن باشند (مثل: مهسا و مهتا) که البته مورد آخر خیلی پیشنهاد نمی شود. چون به عقیده مشاور اسم “نام فارسی”، ممکن است به دلیل تشابه زیاد نام بچه ها، پدر مادرها در زمان صدا زدن فرزندان دچار مشکل شوند. این نوع انتخاب اسم (تناسب نام فرزندان) در مورد انتخاب اسم دوقلوها خیلی کاربرد دارد. فراموش نشود که اسم های زیبا برای کودکان می تواند علاوه بر موارد فوق از نظر معنی نیز با هم هماهنگ و متناسب باشند.

مشاوره انتخاب اسم

مشاوره انتخاب اسم کودک
مشاوره انتخاب اسم

برای دریافت نام های متناسب با موارد مورد نظرتان می توانید با مشاور ما تماس بگیرید و اسم های متناسب و زیبا دریافت نمایید.
(اطلاعات بیشتر: روی عکس فوق کلیک نمایید)

انتخاب اسم فرزند دختر پسر و حروف ابجد

برخی از والدین در انتخاب اسم نینی خود به حروف ابجد نیز دقت می کنند. همانطوری که می دانید هر یک از حروف ابجد معادل عددی خاص است و هر کلمه جمع حروف ابجد تشکیل دهنده اش است. مثلا برخی پدر مادرها سعی می کنند اسم کودک خود را طوری انتخاب کنند که از نظر حروف ابجد هماهنگ با اسم خودشان و یا هماهنگ با فامیلی باشد و اعتقاد به این دارند که این امر سبب خوشبختی فرزندشان نیز می شود. برای اطلاعات بیشتر قسمت حروف ابجد و انتخاب اسم بچه با ابجد را ببینید.

تبادل نظر درباره اسم با دیگران

مسلما برای انتخاب اسم همانند خیلی مسائل دیگر مشورت امری ضروری است. گاه پیش می آید که اسمی به نظر ما بسیار زیبا می آید، معنی آن در نظر ما خیلی قشنگ است. اما با نگاه از جنبه های دیگر (مثل تلفظ آن یا ناهماهنگی زیاد اسم با فامیلی و یا حتی معنی اسم در دیگر زبان ها) نظر ما بر می گردد. بدون شک مشورت با دیگران برای انتخاب اسم فرزند دختر و پسر مهم است، تا محبوبیت آن اسم را نیز از نظر عموع مورد سنجش قرار دهیم.

نظرسنجی انتخاب اسم
نظرسنجی اسم

برای اینکه نظر تعداد زیادی از افراد را در مورد اسم های انتتخابی خود که بینشان تردید دارید را بدانید، در تلگرام یا اینستاگرام نام فارسی درخواست نظرسنجی دهید. (برای اطلاعات بیشتر روی عکس فوق کلیک نمایید)

شاد باشید و خوشنام

4.4/5 - (112 امتیاز)

2,224 نظر برای “راهنمای انتخاب اسم برای کودک”

  1. salam.esme man mohamad va esme hamsaram masome.lofan rahnamai konin che esmi begirim ke ba m shoro sheo be smamonam biad.ham pesar ham dokhar :roll:

    0
    0
      1. ممنون از اسم هایی که دادید. من خودمم اسم مهدیار و دوست دارم اما اسم پسرداییمه و نمیخوام اسم تکراری بگیرم. :cry:

        0
        0
    1. به نظرم اسم بچه به اسم پدر مادرش ربطی نداره و میتونه اصلا به اسم اونا نخوره :neutral:

      0
      0
  2. سلام اسم خودم پژمان خانومم حاجر دخترم ستایش ویه دختر دیگه تا ماه اینده به خانوادمون اضافه میشه برای اسمش لطفا نظربدین و بدم نمیاد اسم دختر اولمو عوض کنم

    0
    0
  3. سلام.اسم پسر اول ما حسینه.اسم من الهام وباباش مسعود.به نظرشما اسم دومی رو احسان بذاریم خوبه؟دیگه چه اسمی میشه انتخاب کرد؟لطفاسریع نظربدین فرصت نداریم.مرسی

    0
    0
  4. اسم خودم که نیلوفر و اسم همسرم سهیل!
    اسنم زیبا و مدرن برای پسر و دخترمون میخوام.
    ممنون میشم نظر بدید.

    0
    0
  5. اسم من رامین هست اسم خانم نرجس به نظر شما اسم دخترمان را چی بگذاریم ممنون از راهنمایتان

    0
    0
    1. سلام به نظرم اسم نرمین ترکیبی از اسم شما و همسرتون. اسم نگارا هم به اسم هردو میاد.

      دوستان عزیز لطفا” فقط سوال نپرسید. در مورد سوالات دیگران هم نظر بدید. چرا همه فقط سوال میپرسند و به سوال دیگران توجهی نمیکنند؟

      0
      0
    2. سلام به نظر من اسم رومینا قشنگه معنیشم یعنی پاک و پاکیزه . پیشنهاد نرمین و نگارا هم واقعا زیباست

      0
      0
  6. باسلام
    ما یک دوقلو توراهی داریم که در هفته های آینده متولد خواهند شد. از همه شما عزیزان درخواست داریم دو تا اسم قشنگ وشیک دختر و پسر برای ما ارسال نمایید. باتشکرyasinsohrabi@gmail.com

    0
    0
    1. سلام آقای سهرابی ب نظر من اسم های صدرا و یسنا یا سینا و سارا قشنگه

      0
      0
  7. مرسی از سایت زیباتون با نام های قشنگ ایرانی و راهنماییاتون و نظرات دوستان

    0
    0
  8. مبارک باشه اسم دختر مانیا و هلیا اسم پسر مهرنیا و آریا

    0
    0
  9. سلام.ما اسم مهدیس و مهدیارو انتخاب کردیم.نظر بدید ممنون میشیم

    0
    0
  10. سلام.ما اسم مهدیار و مهدیسو انتخاب کردیم.لطقا نظر بدید :?:

    0
    0
  11. سلام..اسم من الهه..شوهرم محمد…موندم واسه اسم پسرمون..صدرا خيلي به فاميليش كه اردستاني هست مياد..اما محمد حسين و حسين…هم دوست دارم..يه راهنمايي كنيد

    0
    0
  12. تایک ماه دیگه دخترم به دنیا میاد .لطفا تو انتخاب نامی که به محمد وسمیه بیاد وترجیحا با حرف میم شروع بشه ویا باحرف آتموم بشه کمکمون کنید .باتشکر

    0
    0
    1. سلام
      اسم های مانیا – ملینا – ماندانا – مرسانا – منا – مانا – و مهسا قشنگ هستن .

      0
      0
    2. سلام اسم یکی از اقوام ما محمد و خانمش هم سمیه است اسم دخترش رو گذاشته مبینا :grin:

      0
      0
  13. اسم دختر اولم سايان لطفا تو انتخاب نام دخترم دومم كمكم كنيد

    0
    0
    1. خب اسم این یکیو بذار سایا یا هم ساغر.ساینا هم بهش میاد :grin:

      0
      0
  14. سلام اسم من لیلا ست.نمیدونم اسم پسرم چیییی بزارم :cry: :cry: یه اسم خوشکل میخوام

    0
    0
  15. سلام:
    اسم من مهدی و اسم همسرم مهتاب است .یک دوقلوی دختر و پسر تو راه داریم چه اسمی رو آنها بذاریم که هم به اسم ما بیاد و هم قشنگ باشه لطفا راهنمایی کنید.
    با این نظر موافقید یا مخالف: اسم پسر یاسین و اسم دختر یسنا ؟

    0
    0
  16. سلام. اسم من الهه و اسم همسرم جابر هست بدنبال اسم دختر و پسر که با ابهت و زیبا باشه با تلفظ زیبا باشه لطفا نظر دهید.

    0
    0
  17. سلام دوستان من سحرم اسم آقام فرزاد هستش یه دو قلو دختر و پسر توراه داریم اسمشون چی باشه جدید هم باشه مناسبت با اسم فامیلی آقام داشته باشه که با الف شروع میشه.مرسی دوستتون دارم ازاین که نظر میدین

    0
    0
  18. سلام
    اسم من مریم و اسم همسرم مهدی است به نظرتون عزیزان چه اسمی واسه دختر کوچلومون بزاریم ناز و زیبا میشه ؟؟؟

    0
    0
  19. سلام خوبید ممنونم از سایت قشنگتون . من یه پسر دارم به نام آرش دلم میخواد اسم یه پسر ویه دختر که به این اسم بیاد بهم بگید از این نظر هر دو رو میخوام چون هنوز جنسیت حامله دومم مشخص نیست . ممنون میشم که اسم ایرانی وتک باشه .

    0
    0
    1. سلام برا پسر میتونی اوش وانتخاب کنی که هم ردیف ارش باشه برا دختر هم انا به نظر من قشنگه

      0
      0
  20. میشه نظرتون رو راجب اسم اراه بگید.به معنی فرشته موکل روز 21 از ماه 5 در ایین زرتشت

    0
    0
  21. درباره ی اسم کارن چیه موافقید یا مخالف عزیزانم خواهش میکنم نظربدید تادراین مورد مطمئن شم تشکر میکنم

    0
    0
  22. اسم من نوشین و همسرم فرزین چه اسمی برای دختر و پسر پیشنهاد میکنید
    من پوریا و نیوشا رو دوس دارم

    0
    0
    1. اسم پسر شروین و اسم دختر روژین بهتون میاد.موفق باشین :wink: :wink:

      0
      0
  23. عزیزان به نظر من بخش اعظم زندگی بچه های ما با دوستان وهم سنهای خودشون میگذره پس باید به مخفف اسامی یا صمیمی بودن اون و آهنگ تلفظ دقت کرد مثلا ماهیار یا ماهتیسا روحتما دوستانش ماهی صدا میکنن دیگه : :sad: :sad: :roll: :roll:

    0
    0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.