اسم کارن

معنی اسم کارن

اسم کارن

معنی، ریشه و فراوانی (تعداد) نام کارن در ثبت احوال ایران

همه چیز درباره اسم کارن

Karen name meaning
Karen name meaning

معنای نام کارن

Karen Name Meaning

همانطور که در قسمت اسم پسر با ک گفته شد، اسم کارن در زبان فارسی به معنی شجاع و دلیر است. کارن نام فرزند کاوه آهنگر و هم چنین اسم سردار لشکر مهرداد شاهزاده اشکانی است که علیه اشک بیستم (گودرز) قیام کرد. کارن در ۵ سال اخیر یکی از محبوب ترین اسم های پسرانه در ایران بوده است. بخصوص برای مادر پدرهایی که به دنبال اسم جدید پسر بودند.

در ادامه بررسی کامل اسم کارن (شامل معنی، تعداد اسم، كارن در ایران و خارج از کشور، طراحی اسم کارن به فارسی و انگلیسی، اسمنوشته نام کارن، اسم های مشابه كارن و …) را خواهید دید.

اسم کارن در خارج از ایران و دیگر کشور ها

اسم کارن کجاییه؟

کارن Karen در زبان انگلیسی نام دخترانه است و این اسم در دهه های ۵۰ و ۶۰ در امریکا جزو ۱۰ نام مرسوم دخترانه بوده است و معنی پاک و خالص می دهد. اسم کارن در زبان ارمنی همانند زبان فارسی یک اسم پسرانه است که طبق نظریه ای از اسم شاهزاده ایرانی با همین نام گرفته شده است. اسم كارن Karen یا Caren یک اسم بین المللی است که در خیلی از کشور ها مثل انگلستان، امریکا، استرالیا، دانمارک و … برای نامگذاری فرزندان استفاده می شود.

معنی اسم کارن
معنی و ریشه اسم کارن

تلفظ اسم کارن

تلفظ درست و کتابی اسم كارن به صورت کارَن است. اما در بین عموم جامعه به شکل كارِن جا افتاده است که نمی توان به تلفظ و ترجیح مردم ایراد گرفت یا با آن مقابله کرد. برای توضیحات بیشتر قسمت تلفظ درست اسم ها را ببینید.

اسم کارن در تاریخ ایران و شاهنامه

کارن در شاهنامه به صورت قارن آمده است. قارَن در واقع معرب (شکل عربی) کارَن هست و پسر کاوه آهنگر (اسطوره ایران زمین) بوده است. همچنین نام یکی از پهلوانان ایرانی شاهنامه و سپهدار ارتش ایران از زمان پادشاهی فریدون تا کی‌قباد است. قارن در زمان نبرد منوچهر با سلم و تور نیز سپهدار ایران است که بیش از سیصد هزار سپاه را فرماندهی می کند. وی بسیار دلیر بود و به همین دلیل به او کارن رزم‌زن می‌گفتند.

معنی دیگر اسم کارن

برخی معتقد هستند که اسم كارن مرکب از کار (به مفهوم کار زار و پیکار و رزم) + فتحه و نون که پسوند نسبت است می باشد. پس کارن یعنی منسوب به رزم یا منسوب به کاروزار یا جنگجو.

اسم کارن در شاهنامه فردوسی

همانطور که گفتیم کارن در کتاب شاهنامه به صورت قارن در چندین بیت آمده است، مثل:

سپه را سراسر به قارن سپرد / کمین گاه بگزید سالار گرد

یا در جاهای دیگر:

چو بشنید نوذر که قارن برفت / دمان از پسش روی بنهاد و تفت

که چون قارن کاوه جنگ آورد / پلنگ از شتابش درنگ آورد

پس کارن از اسم های پسر شاهنامه ای نیز محسوب می شود.

Karen name
معنی و فراوانی اسم کارن در ثبت احوال ایران

اسم کارن در ثبت احوال ایران

كارن مورد تایید ثبت احوال کشور برای نامگذاری فرزند پسر است.

معنی اسم کارن در ثبت احوال

“کارن” در ثبت احوال معادل نام “قارن” معنی شده است. قارن نیز به صورت زیر معنی شده است:

  1. از خاندان‌های اشرافی ایران در دوره‌ی اشكانیان و ساسانیان.
  2. (در شاهنامه) پهلوان ایرانی، پسر کاوه‌ آهنگر
  3. نام باستانی ناحیه‌ای کوهستانی در شهر ساری، شامل بخشهای دو دانگه و چهاردانگه. (قارن کوه)

فراوانی اسم کارن در ثبت احوال ایران

تعداد اسم کارن در ایران ۱۴۰۸۸ نفر طبق آمار ثبت احوال ایران (اسفند ماه ۱۳۹۹) است که فراوانی نسبی کم این اسم را نشان می دهد. البته این اسم در اوایل دهه ۹۰ شمسی فراوانی بسیار بسیار کمی داشت و همانطور که گفته شد در سال های اخیر برای نامگذاری بچه پسر محبوب و مرسوم شد. باید اضافه کنیم که آمار ارائه شده از ثبت احوال مربوط به سال ۱۳۹۶ است و متاسفانه تعداد اسم کارن و سایر نام ها به روز نشده است.

طراحی اسم کارن

اسم کارن به انگلیسی برای پروفایل

طراحی اسم کارن به انگلیسی Karen عکس نوشته و اسمنوشته نام كارن.

Karen
اسم کارن انگلیسی Karen

عکس کارن

❤️ کارن بانمک که مامان باباش اسمش رو از نام‌فارسی انتخاب کردن:

Karen name farsi

کارن در حال آشپزی! ❤️

Karen Iranian name

جمع بندی اسم کارن:

اسم کارن در مجموع یک اسم پسر محبوب، خوش آوا، کوتاه و با معنی زیباست. به پیشنهاد مشاور اسم نام فارسی، اگر قصد مهاجرت به خارج از ایران و کشورهای انگلیسی زبان را دارید شاید انتخاب اسم کارن برای فرزند پسر مناسب نباشد.

معنی کارن
معنی کارن

اسم مشابه کارن و هم خانواده اسم کارن

اسم دختر که به کارن بیاد

نام های دخترانه کیانا، کیمیا، رکسانا، آرنیکا، آرنا و آرینا از جمله اسم های دخترانه متناسب و مشابه با کارن هستند. قسمت اسم دختر با ک را نیز ببینید.

اسم پسر که به کارن بیاد

نام های پسرانه رایان، کیوان، کیان، کوروش، آرون، کاوه، کسری، آرین و آرمان از جمله اسم های پسرانه متناسب و شبیه نام کارن هستند.

مشاوره اسم

شاد باشید و خوشنام ❤️ نام فارسی دات کام

معنای اسم کارن
نام کارن

نظرسنجی اسم کارن

اسم کارن چطوره؟ قشنگه؟

نظر شما درباره اسم كارن چیست؟ آیا این نام را می پسندید؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را درباره این اسم زیبا بنویسید.

4.5/5 - (134 امتیاز)

726 نظر برای “معنی اسم کارن”

  1. 100% موافقم
    پسر منم 9 آبان 1394 بدنیا میاد و اسمشو کارن میزاریم

    0
    0
  2. سلام به هموطن خوبم.خیلی به اسم کارن و سایر اسامی ایرانی که الان به شما القاء کرده اند برای اینکه از نام مبارک و مطهر و پاک امامان شیعه رو انتخاب نکنید افتخار نکنید .چون موشک جنگ نرم به فکر و روح شما خورده .فعلا شما را به فرهنگ ایرانی راضی کرده اند .در عوض از محضر و درگاه معصومین دورتان کرده اند .در زمانی خیلی نزدیک که اراده بکنند تا شما را از فرهنگ اصیل ایرانی دور کنند.به راحتی آب خوردن این کار را می کنند .و روزی میرسد که شما از داشتن نام ایرانی هم خجالت می کشید.و به نامهای پست و حقیر غربی و مورد نظر دشمنان رو می آورید.جنگ است هموطنم مواظب یکدیگر باشیم.

    0
    0
    1. نام باید با مسما و زیبا و خوش آوا باشه. بانو شما می تونین اسم نقی رو برای پسرتون انتخاب کنین فارسی اون میشه پارسا من اونو انتخاب می کنم.فعلا جنسیت فرزندم مشخص نیست اما اگر بخوام اسمی انتخاب کنم، مثل خود پیامبر اسمهایی خاص و زیبا و خوش آوا منتهی در زبان فارسی انتخاب می‌کنم. نه برای اینکه ائمه رو دوس ندارم که خاک پاشونم اما باید قبول کنید که در زبان فارسی هر واژه‌ای زیبا نمیشه. غیر از اسامی رضا، علی و محمد که فروانی زیادی در ایران دارن، دیگه چی میشه انتخاب کرد. خود پیامبر که اسمش محمده، تا زمان تولدش کسی این اسمو نداشته! من و خیلی از من‌های دیگه دوس داریم نام فرزندمون منحصر به فرد باشه. اسم بچه هامونو که جورج یا بیل یا آنجلینا نمی ذاریم که! کارن یک اسم کاملا ایرانی و زیبا هست که البته غربی ها هم به معنای دیگه توی زبانشون دارن. خیلی هم زیبا و بامسماست.

      1
      0
    2. سلام دوست عزیز شما درست فکر نمی کنید حتی نامهای غربی در بین خودشان معنا و مفاهیم والایی دارند اونها هم اسم فرزندانشون رو کاه و پشم و کلم نمی ذارن! اگه مثال بزنم می گین داره تبلیغ می کنه یه جستجو تو اینترنت بکنین، برای اینکه اسم خوب باشه لازم نیست الفاظ مشابه باشه ، اصل معنی اون لفظ که مهمه!

      0
      0
    3. عرب زده بی ریشه,خواستگاه تو و امثال تو همون بیابان های حجازه

      0
      0
    4. ما در درجه اول ایرانی هستیم پس باید نام فارسی براش انتخاب کنیم. مگه عربها نام فارسی رو بچه هاشون میذارن؟

      0
      0
    5. واقعا این دیدگاه شماست دینی ک با اسم بر پا باشه دین نیست …و اصلا ربطی ب مذهب و دین نداره اسم

      0
      0
    6. 
      اینجا دیاریست ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﺪﻩﻫﺎﻯ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻣﯿﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎﻯ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ و به بهترین بیمارستانهای دنیا میروند ﺗﺎ ﻭﺭﻭﺩﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﻧﺪ…
      و مردم ساده دل را برای مداوا به امامزاده ها میفرستند!!!

      0
      0
    7. واقعا نمیتونم این طرز تفکر شما درک کنم
      چه ربطی داره آخه اسم باید زیبا باشه و معنی زیبایی داشته باشه
      امامان ما جایگاهشون سر جای خودشه من برای شما متاسفم که فرهنگ اصیل ایرانی رو در فقط چند اسم عربی میبینی واقعا متاسفم براتون …

      0
      0
    8. خود ائمه هم تاکید داشتن که اسم نیکو واسه فرزنداتون انتخاب کنید. نیکو بودن اسم هم نسبی هست و میبینیم با گذشت زمان اسم هایی که قبلا بنظر زیبا و نیکو میومده الان مورد تمسخر قرار گرفته و حتی توی جکها هم استفاده میشه…که البته متاسفانه توشون کلی اسمهای ادمای بزرگ دینی هم هست.. دیگه فکر نمیکنم کسی حاظر بشه اسم هایی برای بچه ش بذاره که نتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. پس شما اسامی امامیتو بذار … و بذار بقیه هم اسم مورد علاقشونو بزارن…

      0
      0
    9. القا چیه؟؟؟
      این اسم یک نام باستانی ایرانیه. قبل از اینکه اعراب حرف زدن با زبان و دهان رو یاد بگیرند این اسم بوده (دورانی که اعراب با زبان شمشیر، نیزه و نهایت مثل لال ها با هم حرف می زدند)

      0
      0
    10. تازی پرست ضد ایرانی. ما را با این دین و مذهب و اون ۱۲ امام خیالی بیچاره کردید. برید عراق یا سوریه .

      0
      0
    11. خیلی جدی نگیر .
      ایران هم دستورش از جای دیگه همین الان براش میاد .
      خاطرت جمع باشه که تا روزی که بخوان ایران هم امنیت داره و هم پول مفت .
      ولی فعلا نوبت ایران نشده .
      مگه فکر میکنین نمیشد که تو جنگ عراق همین بلایی که سر سوریه آوردن رو سر ایران بیارن ؟
      ولی نخواستن و نه اینکه نتونستن.
      جنگ اتمی انشالا نزدیکه و به امید خدا ۶ میلیارد کشته داشته باشه.
      به امید آن روز

      0
      0
    12. فرهنگ اسلامی ایرانی ظرفیتش بالاتر از این است که مجبور شود یک بالش را بگیرد و دیگری را از دست بدهد. شما نگران نباشید بروید نگران کوته فکری خودتان شوید. من خودم سید هستم. فرهنگ اصیل اسلامی به داشتن نام عربی نیست که اگر هست پس داعش و وهابیت مسلمان تر از ما هستند.

      0
      0
    13. خاندان کارن یکی از هفت خاندان ممتاز ایران باستان است. [۱] حوزه نفوذ این خاندان نهاوند بود. [۲] اما برخی از تاریخ‌دانان حوزه نفوذی این خاندان را در گرگان دانسته‌اند.

      0
      0
    14. خواهر عزیزم سلام. به نظر شما این طرز فکری که دارید به معنی این نیست که شما تحت تاثیر فرهنگ عرب قرار گرفته اید. ایا انتخاب نام ایرانی کار عجیبی است یا انتخاب نام عربی؟ ائمه اطهار هرگز از ما نخواسته اند که اسم انها رو روی بچه هایمان بگذاریم اما خواسته اند که نام نیکو بر انها بگذاریم. در ضمن چرا اسمهای غربی را حقیر و پست می دانید. بهتر است به دیگران بی احترامی نکنیم. امیدوارم رنجیده خاطر نشده باشید.

      0
      0
    15. دوست عزیز فراموش نکن که جد ما کوروش کبیرمگه اسم عربی داشت؟ ما ایرانی هستیم به وطن واسم ایرانی خود میبالیم.من اسم پسرم و “کارن” گذاشتم متولد ۶ مهر ۹۴ است ودخترم “نازنین ” گذاشتم من اسم عربی اصلا خوشم نمیاد برامم مهم نیست دیگران چی تلاوت میکنن

      0
      0
    16. اسم باید معنای خوب داشته باشه .همین فاطمه یعنی از شیر گرفته شده. اخه اینم شد اسم؟

      0
      1
    17. جوک میگه، بخندین
      موشک جنگ نرم :)) الحق که شما به نوعی داعشی هستی

      0
      0
    18. دوست عزیز نظر شما برای من بسیار پر اهمیته اما اینکه کشور های غربی رو پست و حقیر می نامید ، نه ظاهر خوبی دارد و نه مورد قبول جامعه هست.
      هر نظر و دیدگاهی جای خود داره و باید بهش احترام گذاشت مگر اینکه توهینی در آن باشه.
      در ضمن به نظر من گذاشتن اسامی پارسی از ارزش اسلام کم نمیکنه

      0
      0
    19. یادمه استاد جرمشناسی مون سر کلاس گفت بیشتر مجرمین در سطح کشور اسمشون محمد می باشد بنابر این به صرف اسم بچه از معصومین (ع) دور یا نزدیک نخواهد شد!!!

      0
      1
    20. چقدر فکر شما کوتاهه. همه چى که نباید ختم به اون چیزى بشه که شما بهش اعتقاد دارید
      منم به خداى مهربان و ىکتا اعتقاد دارم. و به برگذیده بودن محمد و امام ها ولى دلیل نمیشه همه چیز تو این دنیا معطوف به اونها بشه
      اسم هاى غربى هم اسم هاى خوبى هستن چون اونا هم به همین خدا اعتقاد دارن و پیامبرى برگذیده پس انقدر تک بعدى نباشید لطفا

      0
      0
    21. این فرهنگ اصیل ایرانی نیست.بلکه فرهنگ پست عربیه.اگه ما ایرانی هستیم پس چرا اسم ایرانی نذاریم؟اگه از تخم و ترکه عرباییم پس بریم اسم عربی بذاریم!!

      0
      0
    22. اون خانوم مطهره جوک گفتن. اونی که فرهنگ ما رو به تاراج برد امپریالیسم عرب و اسلام بود نه غرب

      0
      0
    23. مطهره خانم١. گذاشتن اسامی إمامان بر روی فرزندان ضمانتی بر با اخلاق بار اومدن و طبق قوانین شریعت بودن آنها در آینده نیست. شما در ادیان دیگر نمیتوانید ببینید که اسامی أفراد مقدس را روی فرزندانشان بزارند. ٢. انتخاب اسم مطابق با فرهنگ هر خانواده است و هیچ ارتباطی به دشمن فرضی ندارد ما در ایران هم وطن عرب زبان داریم هم کرد و لر و …. هر کس با توجه به پیشینه فرهنگی که داره باید اسم فرزندش را انتخاب کند٣. چرا از کاه کوه میسازید!؟ من فارسم اسم فرزندم هم فارسی انتخاب میکنم شاید اگر کرد بودم کردی میزاشتم و اگر عرب بودم عربی

      0
      0
    24. من از مادر ایرانی و از پدر امریکایی هستم و واقعا از واژه ی پست و حقیر ناراحت شدم

      اگر فکر میکنید که اسم های ما حقیرانه هستند و اسم های شما افتخار شماست بدانید که تنها افتخار شما همین اسم است و اگر چیز بهتری داشتید به ان افتحار میکردید

      0
      0
  3. یادوستان محترم سلام
    ما دلایل مختلفی داریم برای اتخاب اسم برای فرزندامان
    یکیش میتونه باکلاس بودنش باشه که این ویژگی بستگی به این داره که صاحبان آن اسم چگونه شخصیتی داشتن تا به امروز؛برای مثال ما تاحالا بچه پولداری که اسمش چنگیز باشه ندیدیم.کافیه یک خانواده پولدار این اسم رو نتخاب کنه و اون بچه هم تبدیل به یک فرد محترم بشه اونوقت این اسم یعنی چنگیز برای ما معنای دیگری پیدا میکند.این در حالیه که مثلا صاحب نام خدیجه یعنی همسر پیامبر اسلام یک زن ثروتمند و تاجر قدرتمند بوده اند.و از لحاظ باکلاس بودن در رده بالایی میتونه قرار بگیره ولی چون در سریال های ما همیشه نام یک پیرزن بوده اصلا برای گذاشتن این اسم روی فرزندمان به آن فکر نمیکنم
    دومین دلیل میتونه این باشه که نامی که ما مثلا برای فرزندمان انتخاب میکنیم به شخصی شجاع برگردد تا روی فرزندمان تأثیر بگذارد و هر چه این قهرمان تازه تر باشد برای ما احتمال انتخاب شدنش از طرف ما بیش تره ؛حال ما اگر نگاه کنیم به زمان معاصر جدید ترین قهرمان های ما همین
    شهدای هشت سال دفاع مقدس هستن که شامل فرماندهان جوان میشود که در مبارزه با جهان پیروز شدند ما حتی این قهرمان هارو نمیشناسیم چه برسد به اینکه بخواهیم نامشان را بروی فرزندمان بگذاریم .مطمئنا دشمن هیچ وقت از گذاشتن نام کارن روی فرزندمان ناراحت نمیشود چون کسی در این زمانه نمیداند که کارن که بوده و چه آرمان هایی داشته ولی مسلما از گذاشتن نامشیدان رو فرفرزندانمان خشمگین میشود چون یادآور حماسه ها وآرمان های اینان است که همان ازبین بردن ظلم و دشمن مان یعنی آمریکا و یارانش است.

    بیایید نقشه های دشمن رو نقش برآب کنیم

    0
    0
    1. خواهر شما چی میگی دقیقا؟
      اسم کارن همانطور که نوشتن فارسیه. اگه این اسم رو انتخاب کنیم بهتره یا اسم فتانه عربی که به معنی فتنه گره؟
      صحبت از جنگ کردی… سال ها پیش همین اعراب به ایران تجاوز کردند امثال کارن و کاوه آهنگر مقابلشان ایستادند و شهید شدند و کسی هم نامی از آن ها نمیداند.. و اسم های عربی، فرهنگ عربی و خیلی چیزها رو تحمیل مردم ایران کردند.
      درباره نام و اسم شهدا.. همه شهدای 8 سال جنگ اخیرمون رو می شناسیم روی تمام خیابان ها نامشان هست و سر در کوچه ها تصاویرشان را هم نصب کرده اند. روحشان شاد و حیف که آنان را امروز در بینمان نداریم.

      0
      0
      1. شما میفرمایید شهدارا میشناسید .شاید شما اینطور باشید ولی اکثر مردم فقط به نام میشناسند حتی برخی نمیدانند بزرگراه همت نام شهید است چه برسد به اینکه راه و رسم شهدا را بشناسد.
        قهرمانانی که شما میفرمایید مثل کارن و کاوه حداقل برای هزارسال پیش است و جنگی که میفرمایید بااعراب رخ داده هم همینطور این در حالیست که جنگ هشت ساله برای حداکثر سی سال پیش است و دشمن جدید ما که داغی که بردل ما .ذاشته مسلما تازه تر است آمریکا واکثر کشورهای اروپایی است .آیاشما آنقدر که از اعراب تنفر دارید از آمریکاهم متنفرهستید که باعث شد همین جوانانی که شما آرزوی بودنشان را بکنید شهید بشوند.
        حرف بنده این است که اگر قرار به تعصب ورزیدن روی اسم است تعصب داشتن روی نام شهدای عزیزمان بجاتر است تا قهرمانان هزارسال پیش .تازه اگر منابعی که این نام هارا به ما رساندن موثق باشد.این هم برای کسانیست که نمیدانند دنیا و عالم هستی برای ائمه اطهار آفریده شده و باگذاشتن نام این عزیزان روی فرزندمان تمام انرژی های مثبت جهان رو به اینها می آورد.

        0
        0
      2. با نظر شما موافقم فقط یه چیزی. فتانه اسم فارسی شده هست و عربها اسم دختراشون رو فتانه نمی‌ذارن.فتانه در این زبان صفت هست. با عربهای زیادی در این باره حرف زدم. اونها به جای فتانه می گن فاتنه. یعنی شما عربی پیدا نمی کنید که اسمش فتانه باشه.:)ضمنا تنها به معنی فتنه گر نیست. زنی است که از زیبایی و عشوه‌گری فتنه برپا می کند و دلبری. خیلی هم اسم زیبایی هست. اما خب قدیمیه. نمیشه تحمیل کرد که کسی این اسمو روی بچه ش بذاره. واللا. خب خانوم شما اسم پچه تو بذار خدیجه! چرا فکر می کنین باید برای همه تعیین و تکلیف کنین:)

        1
        0
    2. بزرگترین اشتباه شما نشناختن فرهنگ ایرانی و اسلامی است. اگر نسلهای گذشته هم به شکل شما فکر می کردند الان به جای فارسی تمام ما داشتیم عربی صحبت می کردیم. کوتاه فکری و مبارزه با فرهنگ ایرانی هم حدی دارد.
      عزیز من بزرگرترین افتخار ایران بعد از اسلام همین عرب نشدن ایرانیان است. اعراب در زمان گسترش اسلام بسیاری از مناطق مانند مصر و سوریه کنونی را تبدیل به اعراب کردند ولی در مورد ایران هیچگاه این اتفاق نیفتاده است. خوشبختانه در این ۱۳۰۰ سال افکاری شبیه افکار شما مانند امروز در اقلیت بوده اند.

      0
      0
    3. من اسم پسرمو گذاشتم کارن الان هشت ساله س
      ارزش شهدا، ائمه و دیگر قهرمانان عرب و عجم رو هم پاس میداریم، ولی انتخاب اسم یه سلیقه اس بهتره به سلیقه دیگران اعم از عرب و عجم و غربی شرقی احترام بذاریم و سعی نکنیم افکار خودمون رو به دیگران تزریق نکنیم.

      1
      0
  4. اسم پسر دومم کارن هست .قرار داشتیم کاوه بذاریم که اسم برادرمه وبعلت ضایعه نخاعی زمین گیره ،گفتش که بذارین کارن که اسم پسر کاوه ست ودوس داشت اسم پسر خودش رو کارن میذاشت که متاسفانه ….#
    در ضمن اسم پسر اولم هم کسری ست.14 سالشه و دومی 14 شهریور بدنیا اومده 94..
    اسامی خواهر وبرادرام هم کوروش کامبیز کاوه وخودم کیوان وکتایون وکافیه خواهرانم هستند.

    0
    0
    1. چه جالب اسم پسر من کسری هستش دومی که تا سه هفته دیگه بدنیا میاداسم کارن رو براش انتخاب کردیم خیلی برام جالب بود دوست عزیز

      0
      0
    2. شمایی که به اسامی ایرانی افتخار میکنی و اسم پسرتو گذاشتی کسری باید بدونی کسری اسمیه که اعراب به خسرو میگفتن و بهتره ما همون خسرو رو استفاده کنیم

      0
      0
  5. اسم خوبیه… یه اسم بین المللیه. اسم کارن همایونفر هم هست.

    0
    0
  6. سلام من 40 سالمه اسم پسر اولم آروین و اسم دومی هم کارن . خودم یک اسم عربی دارم که ازش راضی نیستم به هیچ وجه.
    افتخار می کنم که ایرانی هستم و ایرانی بودنم رو به هر وسیله نشان خواهم داد کاش می شد اسمم رو یک نام ایرانی می گذاشتم . ولی افسوس……

    0
    0
    1. سلام دوست عزیز میتونی با مراجعه به ثبت احوال اسمتو عوض کنی

      0
      0
  7. در مورد دوستانى كه خيلى تاكيد داشتند كه به فرهنگ اسلامى توجه كنيم نه به فرهنگ ايرانى
    فقط خواستم بگم من افتخار مى كنم كه يك ايرانى مسلمان هستم
    من با يك پاكستانى يا هندى يا عراقى مسلمان يك فرق دارم وآن هم مليت من است چرا بايد مليت خودمون رو فراموش كنيم
    در ضمن سفارش شده براى فرزندانتان نام نيكو انتخاب كنيد نگفتن كه نام عربى انتخاب كنيد
    معنى مينو و رضوان و فردوس يكى است چه اشكال داره كه اسم دخترى رو مينو بذاريم ،به جاى فردوس يا رضوان
    بهروز ، روز به و سعيد هر سه تا يه معنى دارن چه اشكال داره من فارسى زبان واژه فارسى رو براى اسم انتخاب كنم
    دوستى گفتن نام شهيدان رو براى فرزندمون انتخاب كنيم ،خوب شهيد كسى است كه براى دفاع از كشورش كشته بشه آريو برزن هم يك شهيد بوده چرا اگر اسم اون رو بذاريم خطا كرديم ، اسم فلان شهيد مصرى يا فلسطينى رو روى خيابونها وميدونها مى گذاريم اما مجسمه آريوبرزن را به زير مى كشيم
    ملتى كه گذشته خود را فراموش كند آينده خوبى ندارد

    0
    0
  8. من موافقم خیلی اسم قشنگیه اسم پسر خواهر من کارن هست و اسم پسر خودم کوروش

    0
    0
  9. اسم دخترم هستیه، دوست دارم اسم پسرم مشابه هستی باشه
    “هومن یا هومان” را انتخاب کردم، از معنی شون خیلی خوشم اومد. اما هستی میگه “کارن”. باباش هم میگه “محمد”
    من و هستی باید روی یک اسم توافق کنیم که رای بیشینه داشته باشیم.
    کدوم بهتره؟

    0
    0
  10. درود بر ایرانی و ایرانی .من پسرم پانزدهم مهر ماه نود و چهار متولد شد و اسمسوش کارن گذاشتم

    0
    0
  11. سلام
    نمیگم اسم مهم نیست ولی شخصیت خیلی مهمتر از اسمه اقایون و خانومای محترم

    1
    0
  12. سلام. ببشخید من یه سوال داشتم. اسم کارن چ جوری خونده میشه؟؟ منظورم اینکه بعد از حرف ر چه صدایی داره.من واقعا نمیدونم ؟؟ بعدش او میاد یا ا،؟؟؟؟خواهشا جواب بدید

    0
    0
  13. دریغ است ایران که ویران شود, ,کنام پلنگان وشیران شود ,دوستان لطفا تاریخ را مطالعه بفرمایید.تا بدانید اعراب چه بر سر ایران وایرانی اورده اند وچه کسانی جان عزیزشون رو برای عزت وشرف کشورمون واین ملت فدا کردن ,سرزمین پارس وپارسها همیشه خاری بوده اند بر چشم اعراب .از گذشته تا حال ,پس زنده باد ایران اریایی :lol:

    0
    0
  14. من هم اسمم کارن هست …. و شاید یکی از افتخارات زندگیم ، انتخاب هوشمندانه پدر و مادرم در انتخاب نام بنده هست…. اکنون 23 سال دارم و همچنان با افتخار میگویم ما نیز باید به دنبال زنده کردن اسامی پارسی باشیم.

    0
    0
  15. باوجود حضرت استاد “خسرو معتضد”
    کشور ما “ایرج افشار” میخواهد چکار!؟

    زنده باد ایران آریایی اهورایی…
    بقول رئیس منتخب سابق دوستان عرب پرست و عرب زاده مون…
    .. هرکی ناراحته آب بریزه اونجاش که میسوزه..
    شب بر همگی خوش..

    0
    0
  16. اسم من کارن caren
    ۴۳ سال سن منه
    بسیار خوشحالم که این اسم رو دارم
    واسه آیندگان خودمون اسم ایرانی انتخاب کنیم
    با سپاس

    0
    0
  17. دورود…. اسم خواهر زاده ام کارن هستش اسم خودم، برادرم وخواهرم به ترتیب فرزاد، مهرداد، فرزانه است اسم پدرم هم بهمن ….. عشق است ایران و ایرانی…..

    0
    0
  18. اولا خانومی به اسم مطهره که از اسمش هم معلومه چقدر خشکه مذهبه شروع کرده به بد و بیراه گفتن به کسایی که اسم ایرانی به بچه هاشون گذاشتن بجای اسم تازی یا عرب! خانوم شما رو سنه نه که یکی اسم اصیل ایرانی میذاره رو بچه ش! نه شما خوبی لابد که اسم اعرابی که به ایران حمله کردن و به زنا و بچه ها رحم نکردن و حتی نذاشتن زبان فارسی ۲۰۰ سال تو ایران صحبت بشه و ملت درگوشی حرف میزدن از ترسشون، نه شما خوبی لابد! خوب از منظر ما هم شما وطن فروشی… در ضمن تا یادم نرفته بگم اسم پسرم کارنه و اسمشو با ایمان گذاشتم….

    0
    0
  19. هان راستی قابل توجه دوستانی که اسم اعراب و ائمه رو پیشنهاد میدن ،برن کتاب دو قرن سکوت آقای عبدالحسین زرین کوب رو بخونن تا بدونن اعراب چه نوازشیکردن ملت ایران رو…

    0
    0
    1. من خودم کتاب رو نخوندم اما نظر یکی از کسانی که این کتاب رو خونده برام جالب بود:
      درود بر کتاب دوستان!، یادم می آید وقتی چند سال پیش دو قرن سکوت را می خواندم حس تعصب نژادی شدیدی پیدا کردم! و تنفر شدیدی از قوم عرب پیدا کردم! به یاد دارم وقتی یک عرب را می دیدم انگار آسمان بر سرم خراب می شد! و وقتی در مشهد یک آقای عرب را دیدم هلش دادم انگار با او پدرکشتگی داشتم! به معنای واقعی غرق در جهالت بودم! البته فقط تقصیر دو قرن سکوت نبود تمام آنچه که به دلخواه از تاریخ گلچین کرده و در ذهنم حفظ کرده بودم باعث این تنفر من شده بود! شب و روز حرص می خوردم و بر عرب لعنت می فرستادم! مشکل من این بود که تاریخ خواندن را بلد نبودم کتاب مطهری به تنهایی برای فهمیدن تاریخ کافی نیست همانگونه که زرین کوب کافی نیست خودم رفتم در دل کتاب های تاریخ ! و به یک نتیجه مطلوبی رسیدم و ذهنم را آرام کردم! به نظرم تنفر از هیچ قوم و نژادی درست نیست عرب ستیزی ملی گرایی نیست روشنفکر نازنین! آن هایی که در خوزستان هستند هموطن تو نیستند؟، انچه نوشتم حس و تجربه من از خواندن کتاب بود!، نویسنده این کتاب بعد ها نظرش تغییر کرده و به نظرم به کسی که موضع ثابتی ندارد و چند سال بعد در کارنامه اسلام نظرش تغییر می کند نمی شود اعتماد کرد،دکتر زرین کوب در دو قرن سکوت نگرش تندی به فتوحات دارد و آن را ((مضحک،شگفت انگیز و ظالمانه)) می داند و عرب ها را مردمانی ((خشن و ساده دل)) معرفی می کند!دو قرن سکوت،ص۷۱.و معتقد است: به جز کسانی که به شدت تحت تاثیر تعالیم اسلامی قرار گرفته بودند.بقیه به عرب ها احساس کینه و نفرت داشتند.دوقرن سکوت،ص۶۸و۷۲.ولی بعد ها در کارنامه اسلام می گوید : این فتوحات خیره کننده،که تا حدی به ((تقدیر الهی)) یا((معجزه اسلامی)) تعبیر شده،در واقع فقط بدان سبب امکان داشت که همه جا در قلمرو ایران و بیزانس،مقدم مهاجمان(عرب) را عامه مردم با علاقه استقبال کردند…هنوز یک ربع قرن از هجرت پیامبر(ص) نگذشته بود که بیرون از جزیره العرب،از تیسفون ساسانی گرفته تا اسکندریه بیزانسی،همه جا قلمرو اسلام بود.با بانگ اذان که شهادت می داد به وحدت خدا و رسالت محمد(ص).کارنامه اسلام،ص۳! چگونه می توان به دو قرن سکوت کسی که اینگونه ۱۸۰درجه تغییر موضع می دهد اعتماد کرد؟ لازم است یادآوری کنم دو قرن سکوت برای سال ۱۳۳۰ است و کتاب کارنامه اسلام برای ۱۳۴۸ و زرین کوب در سال ۱۳۳۶ و در چاپ دوم دو قرن سکوت می گوید که بسیاری از مطالب ناشی از خامی و تعصب او بوده و حذف کرده! دوستانی که تغییر نظر دکتر را به خاطر اجبار جمهوری اسلامی می دانید یا واقعا همینقدر بی اطلاع و بی سواد اید یا خودتان را به بی اطلاعی زده اید! جدای از این ها کتاب اشکال تاریخی هم دارد!در کل کتابی هست که ارزش یک بار خواندن دارد به شرط آنکه فقط منبع ات دو قرن سکوت نباشد بیشتر بخوانید !

      0
      0
  20. سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
    پسر منم ۳ ماه دیگه به دنیا میاد، توی اسم های ایرانی خیلی سرچ کردم ولی آخرش به کارن رسیدم ، اسم خیلی با معنی و زیباییه، به امید روزی که اسم عربی حتی برای یک فرزند واقعی ایران زمین انتخاب نشه.

    0
    0
  21. زشیر شتر خوردن و سوسمار عرب را بدانجا رسانید کار….. که یک بظاهر ایرانی را شیفته فرهنگ نداشته شان کرده . اگر کسی شیفته غرب میشود بخاطر جذابیتها و نوگرایی فرهنگ غربیست نمیدانم شیفتگان فرهنگ عرب را چه بنامم

    0
    0
  22. با سلام
    دوستان پسر من ۲ ماهه دیگه به دنیا میاد و اسم زیبا و ایرانی کارن رو براش انتخاب کردیم
    زنده باد ایران و ایرانی واقعی و لعنت بر اعراب کثیف و خائن

    0
    0
  23. وقتی پسر من به دنیا اومد کلا ۷۰۳ نفر تو ایران این اسم رو داشتن و به نظر من هر ایرانی اسمش هم باید ایرانی باشه.

    0
    0
  24. با عرض سلام خدمت همه ی دوستان پسر من هم ششم بهمن دنیا میاد اسمشو میخوام بزارم کارن اسم پسر اولم رو کیان گذاشتم واسه هر دوتاشون اسم ایرانی انتخاب کردم فکر کنم به هم بیان با تشکر

    0
    0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.