اسم عربی و عبری

اسم عربی و عبری

اسم با ریشه عربی و عبری

ریشه نام ها را بهتر بشناسیم

در این سال ها که در وبسایت و اینستاگرام نام فارسی در خدمت دوستان گرامی در زمینه ارائه اطلاعات دقیق در مورد اسم های ایرانی و بین المللی دختر و پسر (معنی، ریشه، تاریخچه و تلفظ اسم) بوده ایم، چندین بار مشاهده کردیم که دوستان اسم های عبری را عربی می دانند و برخی از عزیزان تا به حال واژه عبری را نشنیده اند.

زبان عبری و زبان عربی متفاوت اند!

زبان عبری زبانی متفاوت از زبان عربی است. خیلی از نامهای ایرانی و بین المللی ریشه عبری دارند. اسمهایی مثل مریم، سارا، راحیل و … نام هایی با ریشه عبری هستند. حال آنکه با نامهای عربی قطعا آشنایی دارید، نام هایی مثل محمد، علی، امین، رضا و خیلی اسامی دیگر. البته خیلی از اسم ها که در اینستاگرام نام فارسی هم بررسی و معرفی شدند. چرا که خیلی از دوستان می گماشتند که این نام ها، اسم فارسی هستند. اما در واقع ریشه عربی دارند.

زبان عبری و عربی
عبری و عربی

Arabic & Hebrew names

اسم های عربی را بیشتر به عنوان اسم های مذهبی می شناسیم. نامهایی که در دهه ۶۰ به قبل خیلی رایج تر شدند و امروزه طبق مشاهدات افراد کمتری تمایل به انتخاب این نامها برای فرزند خود دارند (حتی افراد مذهبی در ایران) و تمایل افراد به انتخاب اسمهای فارسی و نام های اصیل ایرانی که کمتر شنیده شده اند و به اصطلاح اسم جدید هستند بیشتر شده است.

5/5 - (9 امتیاز)

یک نظر برای “اسم عربی و عبری”

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.