آروین

معنی اسم آروین

اسم آروین Arvin name

معنی، ریشه و فراوانی (تعداد) نام آروین در ثبت احوال ایران

همه چیز درباره اسم آروین

Arvin's name
Arvin’s name meaning

آروین Arvin

همانطور که در قسمت اسم پسر با آ در وبسایت مون دیدید، اسم آروین یک اسم پسرانه است که همانند خیلی از اسم های بین المللی در خارج از ایران هم کاربرد دارد. البته معنی آن در دیگر زبان ها متفاوت است که این امر درباره بعضی از اسم های بین المللی دیگر نیز صدق می کند. اسم آروین طبق نظرات و تعاملاتی که با دوستان و همراهان وبسایت و اینستاگرام نام‌فارسی داشتیم از اسم های محبوب پسر در بین ایرانیان است.

آروين اسم پسر زیبا که خوش آوا هست و فراوانی کمی دارد. علاوه بر این یک اسم ایرانی (فارسی و کردی) است. کرد زبانان عزیز نظر دادند و فرمودند این اسم در بین کرد ها هم رایج است. پس این نام شیک یک اسم کردی پسر نیز به حساب می آید.

Arvin name
عکس اسم آروین Arvin

معنی آروین

معنی اسم آروین در فارسی و دیگر زبان ها؟ Arvin Name Meaning

باید اول اشاره کنیم که اسم اروین نامی متفاوت است و با اسم آروین اشتباه نشود.

  • اسم آروین در زبان فارسی به معنی تجربه، آزمایش و آزمون است.
  • اسم آروین Arvin در آلمانی به معنی دوست مردم است. ریشه آروین در خیلی از منابع غیر ایرانی، آلمانی ذکر شده است.
  • در لاتین معنی شایسته جنگ نیز برای اسم آروین آمده است. هم چنین معنی آب تازه نیز برای اسم آروین آمده است.
  • علاوه بر این آروین را اگر ترکیب “آر” + “وین” بدانیم معنی آریایی و ایرانی نیز برای این نام زیبا درست به نظر می رسد و ترکیبی که در نام دلوین که اسم کردی دخترانه است نیز وجود دارد.

آروین Arvin غیر از ایران در کشورهای انگلیسی، آلمانی و هندی زبان نیز برای نامگذاری فرزند پسر کاربرد دارد.

معنی اسم آروین به کردی

به عقیده برخی از دوستان کردزبان آروین در کردی به معنی عشق و آتش عشق است. دوستان دیگر کورد زبان اگر موافق این معني برای نام آروين هستند، در قسمت نظرات بنویسند.

معنی اسم آروین به ترکی

آروین در ترکی، تا جایی که تحقیق کردیم معنی خاصی ندارد. اما از دوستان ترک زبان دعوت می کنیم اگر معني برای نام آروين در ترکی (استانبولی یا آذری) می دانند، در قسمت نظرات بنویسند.

معنی اسم محمد آروین

بعضی از دوستان پرسیدند که محمد آروین به چه معناست. این نام ترکیبی (که البته پیشنهاد نمی شود) مرکب از نام محمد و آروین هست. محمد یعنی ستایش شده.

آروین معني آروين
معنی اسم آروین

ریشه اسم آروین

اسم آروین یک اسم بین المللی به حساب می آید. همانند خیلی از اسامی بین المللی، ریشه های مختلفی برای نام آروین ذکر شده است. خیلی ها معتقدند که آروین نام فارسی است و ریشه اش را فارسی می دانند و بعضی دیگر ریشه اسم اروین را آلمانی می دانند. بر اساس منبع انگلیسی زبان آروين Arvin به معنی دوست همه است که تشابه زیادی با یکی از معانی نام اروین Erwin دارد.

آروین اسم دختره یا پسر؟

این سوال برخی از افراد هست که آروین اسم پسرانه است یا دخترانه! مشخصا آروین نام پسرانه هست، شاید برخی دوستان این نام را با اسم آوین اشتباه می گیرند که دخترانه است.

اسم آروین در ثبت احوال ایران

آروين از اسامی مورد تایید ثبت احوال کشور برای نامگذاری فرزند پسر است.

فراوانی اسم آروین در ثبت احوال ایران

تعداد اسم آروین در ثبت احوال ۲۹۱۹۲ نفر است که نشان از فراوانی نسبتا کم این اسم در ایران دارد. آروين از جمله نام های نسبتا کم در ایران است. گرچه آمار ارائه شده از سال ۱۳۹۶ تا به امروز بروزرسانی نشده است و تعداد این اسم زیبای پسر رو افزایش است.

معنی اسم آروین در ثبت احوال

آروین = ۱- امتحان و آزمایش و تجربه؛ ۲- آزموده و آزمایش شده.

اسم های مشابه آروین

اسم پسر که به آروین بیاد

نام های آرین، آرتین، آرمین، آریا، آرسین، آرشین، آدرین، اروین از اسم های فارسی پسرانه مشابه نام آروین هستند. قسمت اسم پسر با آر را نیز ببینید.

اسم دختر که به آروین بیاد / بخوره

آرزو، آرمانا، آدرینا، آرام، آوین و ویانا از اسم های فارسی دخترانه مشابه نام آروین هستند.

برای مشاهده اسم های پسرانه هماهنگ با هم قسمت اسم دوقلو پسر و یا قسمت مشاوره اسم را ببینید.

اسم آروین به انگلیسی

نوشتن اسم آروین به انگلیسی

نام آروین به انگلیسی برای پروفایل و عکس نوشته و اسمنوشته اسم آروين Arvin.

Arvin
اسم آروین به انگلیسی

نظرسنجی اسم آروین

اسم آروین چطوره؟ قشنگه؟

نظر شما درباره نام آروين چیست؟ در قسمت نظرات، دیدگاه خود را درباره این اسم زیبا بنویسید.

معنی آروین
معنی اسم آروین arvin name meaning

منابع:

  1. وبلاگ نام‌فارسی، نوشته دکتر نیکزاد، مقاله ۱۱۵، فروردین ماه ۱۳۹۹٫
  2. nameberry.com/Arvin
  3. babynames.com/arvin
4.7/5 - (56 امتیاز)

183 نظر برای “معنی اسم آروین”

  1. با سلام
    بنده خودم آذری زبان هستم ولی بدلیل پا فشاریهای زیاد اقوام که نام پسرم رو از اسامی ترکی آذری انتخاب کنم اصلا همچین کاری نکردم و اسم پسرم رو آروین انتخاب کردم. کرد و ترک و فارس و بلوچ نداریم که. بعضیا چقدر عقب موندن که هنوز بر سر اسامی ادیان مختلف جرو بحص میکنن

    2
    0
  2. اسم اروین یک اسم کوردی هستش وبه معنی پادشاه وفرمانده واسمی است که نام بزرگان رو با خودش یدک میکشه
    لطفا از تعصبات کورکورانه پرهیز کنید
    زبان کوردی وفرهنگ کورد برای همه شناخته شده است
    زبان کوردی به حدی غنی هستش که جای جای مناطق کورد نشین لهجه وگپویش انها باهم فرق داره وبرای هر چیز وهر شی وهر فعلی تعاریف ومعنی های متفاوت وادای گوناگونی داره
    مادها وهخامنشیان واشکانیان وساسانیان همگی با گویش وزبان کوردی حرف میزدن برای اثبات حرف لطفا کتیبه های این سلسه ها رو حتما با معنی اصلیش نه انکه تعریف شده بخونید
    حرف بنده برای تعریف از ملت ویا قوم خاصی نبوده ونیست وهمه اقوام وملتها جای احترام ارن وبرای همه نظرات ودیدگاها ومذاهب وادیان باید احترام قایل بشیم
    حرف من واقعیتی است که بوده واست

    1
    0
    1. درست هست. بنده کورد لک هستم‌ و اسم پسرم آروین هست و تنها دلیل انتخابش هم برام ریشه کوردی آن بوده

      0
      0
  3. افتخار ما کردها آذری‌ها بلوچ‌ها عرب و لر و گیلکی ومازنی و جنوبی و شمالی و ……. اینه که ایرانی هستیم همانطوریکه هزاران سال در کنار هم متحد و مسالمت امیز زندگی کردیم بازهم خواهیم بود والسلام

    1
    0
  4. سلام من هم ایرانیم وبختیاری
    قرار نیست برا یه اسم به جون هم بیفتیم من کردم آذریم بلوچم گیلکیم ترکمنم هممون برادر وخواهریم کاش زمان هایی رو که قدیم ها صحبت میکنن برمیگشت من اسم پسرم رو آروین گذاشتم البته هنوز به دنیا نیومده دوقلو هستن دختر وپسر شیرین وآروین به افتخار بزرگان وپادشاهان و وزیروشاه وگدا کاش اصالتمون رو یاد بچه هامون هم بدیم کاش به جای تعصب گیری به بچه هامون بگیم شاید تنها قومی که هنوز پایبند رسومات گذشتس کردها باشن شمالی ها مهمان نوازن ترک ها خوش برخوردن بلوچ ها غیرتشون زیاده بختیاری ها جون میدن برا میهمانشون همه وهمه ایرانی بودن افتخارهبه سلامتی همه ایرانی ها

    2
    0
    1. سلام. فقط میخواستم به دوستانی که اطلاعات و دانش کافی در مورد اسامی ندارند بگم بنده یه خانم۵۵ ساله با نام اروین هستم ، این اسم کاملا فارسی است و پدر بنده حدود ۵۵. تا ۵۶ سال پیش این اسم رو انتخاب کردند و با توجه به این که ایشان فردتحصیل کرده با مدرک فوق لیسانس حقوق و نویسنده چندین جلد کتاب بودند. اخیرا به دلیل بیسوادی فرد یا افرادی، این اسم

      در قالب اسامی unisex میتواند باشد متاسفانه.

      مثل اسامی . آریا ، مهران …

      0
      1
      1. سلام میخواستم بدونم اسم دختر آروینا هست؟ اگه هست معنیش چی؟

        0
        0
    2. من پیشنهاد می کنم سروین و آروین بذارید چون شیرین یه مقدار قدیمی شده

      1
      0
  5. اولاً اروین اسم بین المللی می باشد.دوماً طرف سخنم با اون بی سواده که نوشته که ما ترک هستیم نه اذری!!¿شایدشما ترکین ولی ما اذری هستیم وزبان مون هم ترکیه اذری هست .ترک به ترکای عثمانی میگن که ….. بماند.

    0
    0
  6. سلام اسم من هم اروین است و کوردهستم.لطفان دعوانکنید این اسم که دعوانداره در هولر این اسم اسم دخترهاهم است

    0
    0
  7. با سلام.من عاشق اسمم هستم چون کردی هستش و زبان کردی یک زبانیه کلش باز هم میگم کلش کردی هستش و نیم درصد هم عربی و فارسی توش نیست.من کرد همین کفش کردی که میپوشم که اسمش کلاش هست قدمتش خیلی خیلی بیشتر از ….تاریخ شماست الان میگید کردی زیر شاخه زبان فارسی هست

    0
    0
  8. سلام. دوستانی که انگلیسی بلد باشند میتوانند بروند و سرچ کنند ARVIN رو و خواهند دید که ریشه آروین رو نوشتن آلمانی به معنای دوست همه یا دوست مردم. البته معنایی دیگری هم براش ذکر شده است؛ مثلا در فرانسه نوشتن به معنی شایسته جنگ. حالا در فارسی هم به معنی آزمون و تجربه آمده و در کردی هم می گن آتش عشق. پس مشخص می شه که متعلق قوم خاصی نیست. الان دیگر دوران سر و کله زدن در مورد این که این اسم مال کیست گذشته است.

    0
    0
  9. البته توضیحاتی هم بدم بد نیست: آروین از آر (به معنای آتش) + وین (به معنای مانند) تشکیل شده است. پسوند (وین) را در کلمۀ پروین نیز می توان یافت که از پر + وین تشکیل سافته و به معنای مانند پَر است. آروین یعنی مانند آتش. البته ئه وین (عشق) اگه بود می شد آتش عشق، ولی چون وین (=مانند) است پس میشه مانند آتش.

    در ضمن، آروین به معنای تجربه و آزمایش را میرشمس الدین ادیب سلطانی پزشک، فیلسوف، زبان‌شناس، نقاش، نویسنده و مترجم نامدار استفده کرده و پوزیتیویسم را آروین گروی ترجمه کرده است.

    0
    0
    1. درود و سپاس از اطلاعات و دیدگاهتون. ما هم مجدد بررسی می کنیم.

      0
      0
  10. خواهش می کنم.
    و یک نکته دیگر: اسمهای دیگری هم همانند آروین وجود دارند که چند ریشه یا معنی دارند: مثلا آیدین هم ریشه ترکی داره و هم ریشه ایرلندی (در ترکی به معنایی روشنایی است و در ایرلندی به معنای آتیشین یا آورنده آتش یا آتش کوچک) که بصورت Eyden یا گاهی Aiden و یا Aydin نوشته می شود. و البته در سال ۲۰۰۹ جزو اسم هایی بود که بیش ترین تعداد نامگذاری را در جهان اختصاص داده است.

    0
    0
  11. درست میگید اسم دختر هم هست ولی متاسفانه بعضی تا میبینند نام یک دختر اروین هست میگن که اسم پسر هست معناش هم برای دختر خیلی قشنگتره ،تجربه ، ثمره ،ازمایش، ریشه،آتش عشق،دوست همه ،دوست مردم

    0
    0
    1. من نام دخترم رو میزارم آروین بسیار زیبا و لطیف و پر از معنا برای یک دختر

      0
      0
    2. سلام. بلی در بعضی از کشورها آروین برای هر دو جنس پسر و دختر بکار می رود. اما این بستگی به فرهنگ آن کشور یا منطقه دارد. اگر بخواهید همرنگ جماعت نشوید و آنقدر جسارت دارید که بر فرهنگ تاثیر بگذارید و در آن تغییر ایجاد کنید، حرفی نیست؛ اما حالا که اینقدر شجاعت و نوآوری دارید، می توانید مثل یک زوج هندی اسم فرزند دوقلویتان را کرونا و کوایدو بگذارید!! یا مثل «ایلان ماسک»، موسس اسپیس ایکس و تسلا روی فرزندتان اسم بگذارید: او در برنامه زنده در یوتیوب توضیح داد که چگونه اسم پسرش را تلفظ کنید، او و همسرش نام پسرشان را X Æ A-12 گذاشتند.

      0
      0
    3. ( آروین) اسم بسیار زیبا
      که معنی پادشاه اعشق وهم خانواده سرزمین اعشق
      این اسم بسیار زیبا پسرانه است
      یا اگه دوقلو مثل آراد و اروین اوی و آروین
      و آوا و اروین

      خداحافظ

      0
      0
  12. شما ها که از همه چی پسرا خوشتون مییاد اصلا دوخترتون رو دارید پسر بار مییارید لباس پسرانا کفش پسرانا ولی لطفا دیگه اسم اروینو رو دختراتون نزارید بسا دیگه چقدر حسودی به همون چیزا که مخصوص دختراست قانه باشید دیگه ریدید تو همه چی پسرا خز های بد بخت

    0
    0
  13. این هم نام یک شهر در کالیفرنیا بنام آروین. آدرسش هم اینجا میارم برای افرادی که تحقیق و پژوهش را دوست دارند.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Arvin,_California

    این به انگلیسی هست؛ برای دیدن ترجمه فارسیش هم می توانید پس از باز شدن صفحه، در پایین روی فارسی کلیک کنید.

    0
    0
    1. اسم پسر منم آروینه سال ۹۵ بدنیا اومده و من عاشق اسم پسرم هستم و یادمه وقتی انتخابش کردیم یکم جستجو کردم و فهمیدم اصیله و به معنی پادشاهه که من خیلی دوس داشتم و بنظرم تا همین الان اسم خاص وبسیار زیباس مثه پسر باهوش و آروم من خودم سیستانی هستم ولی از اینکه اسم پسرم ریشه کردی داره واقعن خوشحالم ما به همتون هرجای کشور و با هر قوم ،ملیت،زبان و….هرچیزی دیگه باشین افتخار میکنیم

      1
      0
  14. درود و سلام دوستان . لطفا در جهت اعتلای فرهنگی و پیشرفت فقط رو به جلو ازین ببعد چه اینجا و چه هرجای دیگه هرکس که اومد و به ملیت یا خاصه به قومیتی توهین کرد تا اذهان رو مغشوش کنه و جلوی پیشرفت فرهنگی مردم رو بگیره بدونید ته مامور هست و بهترین راه اینه که جوابش رو ندید تا همونجا توی نطفه خفه بسه چون اگر جوابشو بدید میشه بحث و بعداز بحث به این میرسیم که وقتمون رو صرف اون چیزی که دشمنای این مردم میخوان کردیم . فقط بی جواب گذاشتنشون بهترین عکس العمله . ممنونم .

    0
    0
  15. اگه تو ی خانواده آذری بدنیا اومدی یا فارس یا کرد یا …این انتخاب تو نبوده ک حالا افتخار میکنی به قومیتو زبونت،به انسان بودنت افتخار کن که هیچ نژادی بر دیگری برتری نداره

    0
    0
  16. غیر از معانی فوق، امروز به معنای دیگه ای از آروین در زبان هندی برخوردم که به صورت Arvind نوشته و تلفظ میشه و فراوانی بسیار زیادی هم در هند داره و به معنی لوتوس یا نیلوفر آبی است.
    گونه های دیگر آرویندا در هند که آروین هم جزوی از آن است : (Arvin, Arvy, Aravinda, Aravindan, Arahvinth and Aravindh)

    1
    0
  17. میمون آلمانی ها در اصل آریایی بودن و اریایی ها کورد بودن حالا فهمیدی آشغال؟

    0
    0
    1. داداش گل منم کوردم مثل شما درست نیست که به کسانی که میخوان افکار ما ساکن نباشه وبرای امثال ما زحمت میکشن توهین کنی سعی کن خوب باشی

      0
      0
    2. باز کن جملتو ایرانیها آشغالن یا آلمانی ها یا آدم ها منظورت رو بگو اصلا انتخاب اسم چه ربطی به آشغال بودن داره ، کی میخواید به همدیگه احترام بزارید .

      0
      0
    3. میمون آلمانی؟ آلمانی ها میمون داشتند؟ میمون ایرانی داشتند؟ آریایی ها کورد بودن یا آشغال؟ چطوری شد؟ یه نفر توضیح بده خواهشا

      0
      0
    4. هراااااااااااا میمون خودتی به اسم من بی احترامی میکنی

      0
      0
    5. اسم به این قشنگی. توضیحات هم کامل و دقیق. تشکر از وبسایت خوب شما.

      0
      0
      1. بابام میخواد برام PS5 بخره
        بابام رئیسیه

        0
        0
  18. مردم ایران دشمن لازم ندارند چون راحت تر از اب خوردن باهم درگیر میشن

    0
    0
    1. عمام خمینی و خایهمنی آب و برق را کی مجانی می کنند؟ ۴۵ ساله که منتظر هستم

      0
      0
    1. این سایت به نظرم از بقیه جاها معتبر تره. چند اسم رو بررسی شون رو اینجا دیدم خیلی دقیق نوشتن

      0
      0
      1. اقای مهدی شما شروع کردی گفتی میمون ی موقعی جایی هستیم که کسی نمیشناسمون یا چیزی مینویسیم که کسی نمیبینمون پس تواین موقعیتااگراصیل بودی یک سر به شناسنامت بزن و لبخند بزن به انسان بودن

        0
        0
    2. اسم بسیار زیبایی هست. نام پدر آرش کمانگیر هم بوده و به معنای آریایی نیز هست.

      0
      0
    1. اونا که اومدن این سایت کامنت بخونن لایک کنن
      این یارو جعفر رو دیگه کجای دلم بذارم؟؟؟؟ :)))

      0
      0
  19. سلام عالی بود من تا الان نمیدونستم معنی اسم داداشم چیه ولی کمک شما فهمیدم ممنون

    0
    0
    1. سلام ..اسم پسرای من ..آریا و آروین هستش …اسمهای با معنی و قشنگ

      0
      0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.