Elsa name

معنی اسم السا

السا

معنی، ریشه و فراوانی نام السا در ثبت احوال ایران

در این پست بررسی کامل اسم السا را خواهید دید.

معنی السا

همانطور که در قسمت اسم های دخترانه با ا گفتیم نام السا Elsa در زبان های مختلف معنی های زیبا و متفاوتی دارد. السا در ایران با ریشه ترکی به معنی مثل ایل، همانند ایل معنی شده است. یعنی ترکیب “ال” به معنی ایل و “سا” به معنی همانند و شبیه و به نوعی دختر ایل معنی می دهد و اسم ترکی دختر محسوب می شود.

معنی السا در دیگر زبان ها (انگلیسی و …)

السا در دیگر زبان های دنیا نیز معانی مختلفی دارد:

مثلا السا در زبان آلمانی به معنی دختر نجیب و پاکدامن است و معنی اسم السا در زبان عبری و یونانی قسم خدا. در زبان انگلیسی: قو، دختری که مانند قو خرامان راه می رود و هم چنین بخشنده و سخاوتمند است. همچنین اسم السا در زبان اسپانیایی و سوئدی و امریکایی به معنی حقیقت است.

Elsa name meaning
Elsa معنی السا

معنی اسم السا به انگلیسی

در برخی منابع انگلیسی زبان آمده است اسم السا ترکیب دو اسم دخترانه الیزابت و آلیس است. در منابعی گفته شده که در زبان فارسی اسم السا به معنای نان خواه، دانه ای خوشبو است که بر روی خمیر نان می پاشند و شفای نیش عقرب است.

معنی السا در لغت نامه دهخدا

دهخدا واژه السا را این چنین معنی کرده است:

السا: تخمی است که به روی نان پاشند و آنرا نان خواه نامند. در واقع شاید بهتر باشد بگوییم السا دانه ای است. دانه ای خوشبو  که بر روی خمیر نان می پاشند و خاصیت دارویی نیز دارد. مثل کنجد امروزی.

السا
معنی اسم السا

ریشه اسم السا

همانطور که در بالا دیدیم اسم السا Elsa Name همانند خیلی از نام های زیبای دیگر، یک اسم بین المللی است که در تمام دنیا رایج است، نمی توان آن را دقیقا متعلق به زبان یا کشوری خاص دانست.

السا
معنی اسم السا

همه چیز درباره اسم السا

اسم السا در ثبت احوال ایران

السا به عنوان اسم دختر مورد تایید ثبت احوال است با ریشه ترکی ـ فارسی، مثل ایل، همانند ایل معنی شده است. به این صورت که ال= ایل + سا (پسوند شباهت).

فراوانی اسم السا در ایران

تعداد اسم السا در ایران طبق آمار ثبت احوال ایران تا ابتدای ماه جاری ۱۱۴۷۷ نفر نام السا را دارند. که البته متاسفانه این آمار از سال ۱۳۹۶ بروزرسانی نشده است. اما با وجود شناخته شدن بیشتر این اسم در این سال ها، السا همچنان یک اسم دختر با فراوانی کم محسوب می شود.

معنی اسم السا
معنی السا

نظرسنجی اسم السا

اسم السا چطوره؟ قشنگه؟

نظر شما درباره اسم السا چیست؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را درباره این اسم دخترانه زیبا بنویسید.

منابع

  1. وبلاگ نام فارسی، نوشته دکتر نیکزاد، مقاله ۵۴.
  2. لغت نامه دهخدا.
  3. sheknows.com/baby-names/elsa
  4. wikipedia.org/wiki/Elsa
  5. nameberry.com/Elsa
4.7/5 - (136 امتیاز)

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.