اسم محمد

اسم های هماهنگ با اسم محمد

محمد

اسم محمد یکی از نام های پرکاربرد برای نامگذاری فرزند پسر در چند دهه گذشته در ایران و حتی در جهان بوده است. به طوری که این نام در دنیا نیز اسمی محبوب و با فراوانی نسبتا بالا به حساب می آید. برای مثال، روزنامه دیلی‌تلگراف چاپ لندن در گزارشی نام محمد را رایج‌ترین و محبوب‌ترین نام در میان مسلمانان انگلستان معرفی کرد. خیلی از همراهان NameFarsi.com در قسمت نظرات و اینستاگرام نام‌فارسی، درخواست پیشنهاد اسم های هماهنگ با نام محمد را از ما داشتند. لذا در این قسمت ضمن ارائه توضیحات کامل درباره این اسم پسر مذهبی، اسامی هماهنگ با محمد را معرفی می کنیم.

همه چیز درباره اسم محمد

معنی اسم محمد Muhammad

اسم محمد یک اسم مذهبی پسرانه با ریشه عربی است که در ایران بعد از اسلام رواج بسیاری داشته و دارد. نام پیامبر اسلام. همانطور که در قسمت اسم های پسرانه با م گفتیم، محمد به معنی ستوده شده و تحسین شده است.

ریشه اسم محمد

محمد از ریشه حمد به معنی ستایش است. خیلی از اسم های عربی که مرسوم در ایران هم هستند، ریشه از واژه حمد دارند. نام هایی نظیر حامد، محمود، احمد و حمید از جمله این اسامی هستند.

محمد
معنی اسم محمد

طراحی اسم محمد

عکس نوشته اسم محمد برای پروفایل (اسم نوشته نام محمد به فارسی)

محمد
اسم محمد

اسامی هماهنگ و شبیه به نام محمد

اسم های دخترانه مشابه محمد

مهسا، مهرسا، محنا، محیا، محدثه، مه لقا، مهناز، مهشاد، حنانه، هانا، مهرناز، مونا و قسمت اسم دختر با م را ببینید.

اسم های پسرانه مشابه محمد:

حامد، مهدی، مهدیار، مهیار، هامون، محمود، احمد، مهریار، مانی، مهرشاد، مهرزاد و قسمت اسم پسر با م را ببینید.

اسم های ترکیبی با نام محمد

اسامی محمدرضا، محمدعلی، محمدحسن، محمدحسین، محمدفاضل، امیرمحمد، محمدصادق، محمدجواد، محمدباقر، محمدامین، محمد مهدی و … که همگی اسم های پسرانه مذهبی به حساب می آیند.

اسم محمد به انگلیسی

عکس اسم محمد به انگلیسی برای پروفایل Mohammad name. (طراحی عکس نوشته و اسمنوشته نام محمد). البته درباره نوشتار اسم محمد اختلاف نظر هست و اعراب آن را در انگلیسی به شکل Muhammad می نویسند. برای اطلاعات بیشتر قسمت نوشتار درست نام ها در انگلیسی را ببینید.

Mohammad name
اسم محمد به انگلیسی

اسم محمد در لغت نامه دهخدا

محمد در کتاب لغت نامه دهخدا بیش از ۶۹۰ بار به عنوان اسم خاص (نام افراد) آمده است.

اسم محمد در ثبت احوال ایران

فراوانی اسم محمد در ثبت احوال

تعداد اسم محمد در ثبت احوال ایران ۲۶۲۳۶۴۹ نفر است. که البته این رقم از سال ۱۳۹۶ تا به امروز به روز نشده است. اما محمد از جمله نام های با فراوانی خیلی زیاد در ایران است.

معنی اسم محمد در ثبت احوال ایران

محمد: در لغت از واژه “حمد” بخاطر کثرت حمد و ستایش خداوند است محمد آخرین فرستاده خدا، نام پیامبر گرامی اسلام (ص) است که خُلق عظیم آفرینش و جمیع انبیاء و اولیاء در او جمع شده است.
“و انک لعلی خلق عظیم” رسول خدا (ص) فرمود: هر گاه بر فرزندتان نام “محمد” نهادید او را گرامی بدارید و در مجالس برایش جا باز کنید و بر او چهره در هم نکشید و نیز فرمودند:

“هیچ سفره ای نیست که بر آن کسی به نام احمد یا محمد حاضر شود جز اینکه آن منزل دو بار در روز تقدیس می شود هر کس را نام “محمد” باشد و حرمت آن در میان خانواده حفظ شود و با ذکر نام “محمد” همه بانک صلوات سر دهند، خداوند متعال اعضای خانواده را در درجات عالی بهشت مسکن می دهد تا جایی که فرشتگان از درخشش نور آنها مبهوت می شوند.

همچنین کسانی را که نام “محمد” است اعمال آنها گم نمی شود و همواره مورد ستایش و تکریم مردم واقع می شوند و هرکس به “حمد خدا” مداومت نماید و شکر این نامگذاری را بجا آورد خداوند متعال او را از لغزش ها مصونیت می بخشد و شوق عبادت و ریاضت را در او تقویت می کند و در روز قیامت در صف امت محمدی (ص) قرار می گیرد و از شفاعت آن بزرگوار بهره مند می گردد. همچنین عظمت نام “محمد” به حدی است که صاحبان این نام از سوی فرشتگان حفاظت می شوند.

طراحی اسم محمد
اسم محمد

نظرسنجی اسم محمد

اسم محمد قشنگه؟

نظر شما درباره اسم محمد چیست؟ آیا این نام را می پسندید؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را درباره این اسم زیبا بنویسید.

منابع

  1. وبلاگ نام فارسی، نوشته دکتر نیکزاد، مقاله ۴۹
  2. لغتنامه دهخدا: محمد.
  3. ویکیپدیا: محمد.
  4. ثبت احوال ایران.
4.2/5 - (39 امتیاز)

72 نظر برای “اسم های هماهنگ با اسم محمد”

  1. سلام
    من اسمم محمد
    ولی یامیگن ممد یا ممدآقا
    برای همون خوشم نمیاد
    ارزومه من رو محمد صدا بزنند

    10
    0
    1. من که خیلی اسمم رو دوست دارم و به پدر و مادر خودم افتخار میکنم که این اسم زیبا رو برایم انتخاب کردنند

      0
      2

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.