انتخاب اسم با ابجد

انتخاب اسم بر اساس حروف ابجد

انتخاب اسم با حروف ابجد

درست یا غلط؟

در طی ۱۴ سال فعالیت “نام فارسی” گاها پیام هایی از دوستان گرامی مبنی بر انتخاب اسم و یا مشاوره اسم بر مبنای حروف ابجد دریافت کردیم. دیدگاهمان را در این باره با توجه به معیار عقل، مستندات و باور خودمان به ایشان اظهار داشتیم و گفتیم بهتر است مطلبی در این باره بنویسیم تا دوستان دیگر نیز که برایشان سوال هست آگاه تر باشند.

اول باید عرض کنیم که اگر به دنبال انتخاب اسم بر اساس ابجد یا تغییر اسم متناسب با ابجد خود هستید؟ اینجا را ببینید.

the alphabet name
انتخاب اسم با ابجد Abjad

استفاده از حروف ابجد در انتخاب اسم

حروف ابجد

قبل از هر چیز باید بگوییم که حروف ابجد، حروف الفبای عربی است.

حروف ابجد شامل: الف، ب، ج، د، ه، و، ز، ح، ط، ی، ک، ل، م، ن، س، ع، ف، ص، ق، ر، ش، ت، ث، خ، ذ، ض، ظ، غ است. در این روش هر حرف را معادل یک عدد در نظر می گیرند.

همانطور که می بینید، این حروف شامل حروف پ ژ گ چ نیست و همین امر شاید نقص آن را برای پارسی زبانان موجب می شود. اما گویند که این حروف را معادل سازی می کنند. یعنی پ معادل ب، ژ معادل ز، گ معادل ک و چ را معادل ج در نظر می گیرند. در ادامه بیشتر درباره شیوه نامگذاری بر اساس حروف ابجد توضیح می دهیم.

انتخاب اسم و تاثیر در آینده

خیلی از دوستان می پرسیدند آیا اسم روی طالع، خوشبختی، سعادت، موفقیت، پولدار شدن و … فرزند در آینده تاثیر می گذارد یا خیر؟

دیدگاه اول:

در این باره باید بگوییم که همه ما نمونه های بسیاری از انسان ها با نامهای گوناگون با شرایط زندگی متفاوت در کودکی و … را دیده ایم که فقط و فقط با تلاش، تیزهوشی و انتخاب های خود به موفقیت های بزرگ رسیده اند و برای رسیدن به موفقیت فقط و فقط خودشان خواسته اند نه پدر و مادرشان، نه دوستانشان، نه رنگ موهایشان و نه اسمشان! خداوند بشر را مختار و با اراده آفرید نه اینکه سرنوشتش را در اسمش قرار دهد.

این نکته را بارها در مطالب قبلی نام فارسی گفته ایم که اسم زیبا (به خصوص معنای آن) و یا نام شخصیت های بزرگ تاریخ مسلما می تواند روی شخصیت کودک تا بزرگ شدن وی تاثیر بگذارد.

دیدگاه دوم:

اما دیدگاه دیگری نیز وجود دارد (تحت عنوان علم اعداد) و طبق آن هر اسم با توجه به حروف تشکیل شده آن معادل یک عدد خواهد شد و طبق محاسباتی (حروف ابجد) وضعیت نام مشخص می شود. در محاسباتی اگر اسم فرزند طبق این محاسبات انتخاب شود و ماه تولدش یکسان باشد، طالع، بخت و اقبال وی در زندگی نیک خواهد بود. در محاسباتی دیگر نیز اگر اسم وی در طبقه اشرافی و وضعیت معیشت صعودی قرار گیرد، اسم او ابجد عالی هست.

این محاسبات کمی پیچیده است. دوستانی که علاقمند به یافتن اسامی متناسب با ابجد هستند می توانند قسمت ابجد اسم را ببینند و سپس برای دریافت اسامی اشرافی در اینستاگرام یا تلگرام نام فارسی به ما پیام دهند.

اسم و ابجد
اسم بر اساس ابجد

حروف ابجد و ازدواج

شاید برایتان جالب باشد که برخی معتقدین به علم اعداد و ابجد، بیان می کنند با استفاده از این علم می توان رابطه بین زن و مرد را نیز تشخیص یا پیش بینی کرد. به این صورت که ابجد اسم مرد + اسم زن = حاصل رو تقسیم بر ۳ می کنید اگر باقیمانده ۱ شد، رابطه بسیار خوب است و اگر ۲ شد خیلی بد است و اگر ۳ شد معمولی است. البته خدا می داند که تکلیف عشق و علاقه چه می شود که البته در تمام دوران ها تمامی عشق ها (حتی عشق های دو طرفه) سرانجام به وصال نیانجامیده است. اما  ابجد برای کسانی که به این امر اعتقاد دارند می تواند جالب و راهگشا باشد.

روش محاسبه وضعیت ابجد نام زوجین

روش دیگری نیز بر اساس ابجد وجود دارد که مجموع ابجد نام زوجین را تقسیم بر ۵ باید کرد و بر اساس باقیمانده، میزان تفاهم مشخص می شود. این روش، روشی معتبر تر نسبت به روش قبلی محاسبه ابجد زوج ها هست. بر این اساس نام زوجین به ۵ طبقه تقسیم می شوند که بهترین آن تفاهم کامل و دوطرفه است و بعد از آن تفاهم یک طرفه که یا زن سالاری و یا مردسالاری هست. این تقسیم بندی به نظر منطقی تر می رسد.

شاد باشید و خوشنام

سوالات همراهان نام فارسی

  • اسم اشرافی بهترین طبقه بر اساس ابجد هست؟ بله.
  • اسم اشرافی صعودی بهتر است یا اسم عرفانی صعودی؟ اسم اشرافی صعودی.
  • آیا چیزی به عنوان پاقدم در ابجد هست؟ (خوش قدم، بد قدم)؟ نه چنین چیزی در هیچ یک از منابع معتبر نیامده است.

برای اطلاعات بیشتر روی تصویر زیر را لمس (کلیک) نمایید.

ابجد اسم

4.9/5 - (44 امتیاز)

34 نظر برای “انتخاب اسم بر اساس حروف ابجد”

  1. چجوری اسم های متناسب با اردیبهشت رو حساب کنم؟ خیلی سخته اصلا شدنی نیست که
    متولد اردبیهشت دخترم

    6
    0
    1. ابجد بر اساس علم اسامی و اعداد هست از سالیان دور بوده اما معمولا افراد خیلی کمی با این علم آشنان

      3
      0
      1. سلام اسم من حادثه ساز باید عوض کنم

        0
        0
      2. ابجد من شده ۸۸ و برای مادرم ۱۲۴
        باقیمانده باید حساب کنم حالا

        0
        0
      1. سلام و عرض ادب
        انتخاب اسم برای آموزشگاه چی

        1
        0
  2. تشکر از راهنمایی خوبتون و پیشنهادهای آقای مهردوست عزیز

    6
    0
    1. ابجد اسم رو برای من هم حساب کردند و گفتند خوبه و لازم به تغییر نیست

      0
      0
  3. سلام دوستان. ما زندگی خوبی نداشتیم وقتی سال ۹۶ اسممون رو عوض کردیم (من و همسرم) واقعا یک زندگی جدید برامون شروع شد. باورمون نمیشد. اگر از زندگیتون راضی نیستید یه لحظه هم شک نکنید. عمر کوتاهه.

    7
    0
  4. خیلی تعریف این روش رو شنیده بودم. تو اینستا مسیج میدم الان

    4
    0
  5. بنده از پیشنهادات خوب شما استفاده کردم. دوستان شک نکنید. کارشان عالی و دقیق هست. من برای دخترم اسم های متناسب با ابجد خواستم و تقاضا داشتم اسم های امروزی تر به من پیشنهاد شود و همینطور عمل کردند، ۲۲ اسم متناسب و امروزی و جدید برام فرستادند.

    5
    0
  6. سلام علیکم
    با اجازه از ادمین این تبلیغ رو قرار میدم. فروش سنگ های قیمتی زینتی و حرفه ای استاد فرزین . بنده مطلبی رو باید درباره جذبه و جذب و ربایش جنس مخالف به کمک سنگ و دستبند پاور من فروز خدمت جوانان بفرمایم . باید از یک سری سنگ های خاص ( سنگ های لب دریا درست نیست ) استفاده کرد علی الخصوص اکر جنس مخالف شما ثروتمند باشد تا او را جذب خود کنید . دارو ، سنگ های مقدس ، مهره مار هم می تواند راه کشا باشد ماشین کرایه کنید بی ام و و بنز کرایه می دهند یه شبه می توانید جذب جنسی انجام دهید دختران دهه ۷۰ همکی تشنه هستند به دنبال من بیاین دور بزنیم در خیابان های شهر نزدیک مغازه ها دختران تشنه جذبه و جاذب ( فاعل ) جنسی و با داروهای افزایش قوای جنسی سیرابشان کنید سنگ های بنده ( فروز فرزین ) با پناه به من این جانب ترکیب می شود و با توکل بر آقا امام زمان و بشارت وی

    1
    9
    1. آقا فروز تو اگه راست میگی خودت داروهات رو بخور…اینطور عذب نباشی…داداش!

      4
      0
    2. دوستان دارو و سنگ و موارد فیزیکی هیچ ارتباطی به ابجد ندارند. من از چندین آدم معتمد در بحث ابجد هم پرسیدم حتی قربانی کردنه گوسفند هم که برخی افراد سودجو میگن اصلا لازم نیست. فقط پذیرش نام جدید مهم هست و اگر خواستید شناسنامه

      6
      0
  7. اقای تیزبین درود بر تو حرف حق رو زدی

    جوادی تو اگه میتونستی غلطی بکنی واسه خودت می کردی که جلو ما دراز نکنی

    در ضمن تو بیجا می کنی به نام ائمه اطهار نسخه دارو می نویسی

    مطمئنم تو دارو هم هیچ پخی نیستی

    2
    0
  8. آقا فرزین یا فروز جوادی اونایی که جذب بنز میشوند دنبال آلت هستند نه آدم
    دارو و دوا برای جذب دخترجوان پولدار از اعمال ظاله میباشد وکفاره جانی دارد

    4
    0
    1. با سلام. صفر در واقع همان ۱۲ هست. یعنی معادل اسفند ماه

      4
      0
  9. سلام ممنون میشم راهنمایی کنین منو میخوام ی اسم جدید و امروزی برای دخترم بذارم ی اسمی باشه ک ب ب فامیل همسرم بیاد البته خود همسرم میگه مانلی اما نمیدونم مانلی یا جانان بذاریم

    3
    0
    1. سلام
      ببخشید چرا مدت زیادیه اصلا من هرکاری میکنم نمیتونم به پیج ایستا یا تلگرام دکتر نیکزاد پیام بدم و هرچه پیام مینویسم بدون تیک و پاسخ هست لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم ارتباط برقرار کنم برا انتخاب و بررسی اسم

      0
      0
      1. سلام
        خواهش می کنم. آی دی دکتر نیکزاد در تلگرام: t.me/neekzaad
        البته برای بررسی و یا پیشنهاد اسم بر اساس ابجد، همانطور که در قسمت مربوطه نوشته ایم، باید به آی دی زیر پیام دهید:
        t.me/mehrdoust

        5
        0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.