Name Selection Guide

راهنمای انتخاب اسم برای کودک

انتخاب اسم فرزند

انتخاب اسم زیبا برای کودک دختر و پسر همیشه یک بحث شیرین برای والدین بوده و هست. پدر مادرها معمولا معیارهای مختلفی را برای انتخاب نام نی نی خود در نظر دارند. معیارهایی که اکثر مواقع در زیبایی نام در درجه اول اهمیت قرار می گیرد و سپس سایر معیارها. در ادامه به برخی نکات انتخاب نام فرزند می پردازیم.

نحوه انتخاب اسم فرزند
انتخاب اسم بچه اسم زیبا برای کودک

اسم کودک به اسم مامان بابا بیاید

معمولا برای انتخاب اسم فرزند اول دختر یا پسر پدر مادر ها سعی می کنند نام کودک به اسم پدر مادر بیاید و با نامشان هماهنگ باشد. مثلا اگر اسم پدر و مادر با حرف خاص یکسانی شروع شود، زیباست که اسم فرزند هم با همان حرف آغاز شود. یا اگر اسم والدین هم وزن باشند مثل سینا و بیتا، زیباست که نام دختر یا پسرشان نیز بر این وزن باشد. البته بدیهی است که امکان این تشابه بین اسامی پدر و مادر کم است اما دقت به این امر در انتخاب اسم فرزند می تواند بر زیبایی نام انتخابی فرزند بیافزاید.

اسم به فامیلی بیاید

بسیار زیباست که نام دختر یا پسر به فامیلی (نام خانوادگی) بیاید و هماهنگ باشد. اسامی که با نام خانوادگی هماهنگی دارند خیلی بیشتر در ذهن می مانند. نمونه هایش را حتما خود شما می توانید مثال بزنید. برای مثال اسم و فامیلی که با یک حرف شروع می شوند، یا یک وزن دارند و یا معنی نزدیکی به هم دارند علاوه بر زیبایی ترکیبی نام، خوب در ذهن باقی می مانند.

اسم بچه ها به هم بیاید (هماهنگی اسم فرزندان) و اسم برای دوقلوها

معمولا خیلی از پدر مادرها سعی می کنند اول نام فرزندانشان با یک حرف شروع شود تا اسم کودکانشان به هم بیاید (مثل: پرهام و پریسا). یا اینکه اسم خواهر و برادر هم وزن باشند (مثل: مینا و نیما) و یا اسامی کودکان هم با یک حرف شروع شوند و هم هموزن باشند (مثل: مهسا و مهتا) که البته مورد آخر خیلی پیشنهاد نمی شود. چون به عقیده مشاور اسم “نام فارسی”، ممکن است به دلیل تشابه زیاد نام بچه ها، پدر مادرها در زمان صدا زدن فرزندان دچار مشکل شوند. این نوع انتخاب اسم (تناسب نام فرزندان) در مورد انتخاب اسم دوقلوها خیلی کاربرد دارد. فراموش نشود که اسم های زیبا برای کودکان می تواند علاوه بر موارد فوق از نظر معنی نیز با هم هماهنگ و متناسب باشند.

مشاوره انتخاب اسم

مشاوره انتخاب اسم کودک
مشاوره انتخاب اسم

برای دریافت نام های متناسب با موارد مورد نظرتان می توانید با مشاور ما تماس بگیرید و اسم های متناسب و زیبا دریافت نمایید.
(اطلاعات بیشتر: روی عکس فوق کلیک نمایید)

انتخاب اسم فرزند دختر پسر و حروف ابجد

برخی از والدین در انتخاب اسم نینی خود به حروف ابجد نیز دقت می کنند. همانطوری که می دانید هر یک از حروف ابجد معادل عددی خاص است و هر کلمه جمع حروف ابجد تشکیل دهنده اش است. مثلا برخی پدر مادرها سعی می کنند اسم کودک خود را طوری انتخاب کنند که از نظر حروف ابجد هماهنگ با اسم خودشان و یا هماهنگ با فامیلی باشد و اعتقاد به این دارند که این امر سبب خوشبختی فرزندشان نیز می شود. برای اطلاعات بیشتر قسمت حروف ابجد و انتخاب اسم بچه با ابجد را ببینید.

تبادل نظر درباره اسم با دیگران

مسلما برای انتخاب اسم همانند خیلی مسائل دیگر مشورت امری ضروری است. گاه پیش می آید که اسمی به نظر ما بسیار زیبا می آید، معنی آن در نظر ما خیلی قشنگ است. اما با نگاه از جنبه های دیگر (مثل تلفظ آن یا ناهماهنگی زیاد اسم با فامیلی و یا حتی معنی اسم در دیگر زبان ها) نظر ما بر می گردد. بدون شک مشورت با دیگران برای انتخاب اسم فرزند دختر و پسر مهم است، تا محبوبیت آن اسم را نیز از نظر عموع مورد سنجش قرار دهیم.

نظرسنجی انتخاب اسم
نظرسنجی اسم

برای اینکه نظر تعداد زیادی از افراد را در مورد اسم های انتتخابی خود که بینشان تردید دارید را بدانید، در تلگرام یا اینستاگرام نام فارسی درخواست نظرسنجی دهید. (برای اطلاعات بیشتر روی عکس فوق کلیک نمایید)

شاد باشید و خوشنام

4.4/5 - (112 امتیاز)

2,225 نظر برای “راهنمای انتخاب اسم برای کودک”

  1. فرناز خانم
    اسم فرید، فرهاد، فرشید برای پسر
    اسم مهرناز بریا دختر

    0
    0
    1. یکی به منم کمک کنههههههههههههه :shock: دخترم خرداد ماه به دنیا میاد اسم آوین و پارمین رو واسش انتخاب کردم شما هم نظر بذین لطفا اسم شوهرم هم امین براتی هستش

      0
      0
      1. اسم آوین قشنگه
        اسم پارمین شبیه پروینه یکم
        اسم مینا و آوینا هم قشنگه و به اسم هاتون میاد

        0
        0
      1. محبوب جان اون “بريا” که آقاي نيما نوشته غلطه املاييه و ميخواسته بنويسه “براي” که در واقع باعث شده که شما فک کنين بريا يه اسمه :grin:

        0
        0
  2. سلام اسم من الميرا و اسم همسرم فريد هست! يه ني ني تو راه داريم اما هنوز معلوم نيس دختره يا پسر! ميشه ي اسم دختر و ي اسم پسر خوب ك ب اسم ما هم بياد معرفي كنين؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟

    0
    0
    1. سلام المیرا
      تو اسمهای دختر، اسم فرسیما میاد به اسمتون
      اسم فرانک هم خوبه
      اسم لیدا هم خوبه حرف ل و ی و د داره میخوره به اسم هاتون
      تو اسم های پسر، اسم آراد، ارشیا، فرهاد به نظرم قشنگن و به اسمهای شما میان

      0
      0
  3. سلام..
    اسم خودم فرشته و اسم شوهرم علی….
    توروخدا کمک کنین واسه پسرم یه اسم انتخاب کنم….وقت هم زیاد ندارم…

    0
    0
  4. بنظرتون از بین اسم های (امیرارسلان… آرمین… محمد طه) کدومش قشنگتره وجدیدتر؟؟؟

    0
    0
    1. سلام فرشته جون به نظرم اسم محمد طه توی این چند سال اخیر خیلی زیاد شده و تکراریه اسم آرمین هم همینطور اما به نظرم امیرارسلان هم کمتره هم خیلی با ابهتو جذابه

      0
      0
    2. عزیزم محمد طه قشنگتره.توروایت ها هم اسم محمد خیلی خوبه میگن خونه ای که توش اسم محمد باشه روزیش بیشتر میشه

      0
      0
    3. بنظرم اسم امیر ارسلان خیلی قشنگ و باشخصیته،برای آینده اش هم خوبه

      0
      0
  5. سلام اسم دخترم کیمیاست و می خوام اسم پسرمو کارن بزارم
    به نظر شما چطوره؟ با فامیلی شون کاظمی میاد مگه نه؟

    0
    0
  6. سلام نام مبینا مهرناز ملینا و مینا برای دختر و متین مبین محمد و معین برای پسر موافق هستید :?: :!: :idea: :arrow: :sad:

    0
    0
  7. بهترین اسمها اسم محمد و علی برای پسر و اسم فاطمه و زهرا برای دختر است به نظر من با ترکیب این اسامی با هم یا با اسمهای دیگه میشه اسم های خیلی خوبی رو روی فرزندانمان بزاریم.
    لطفا در موردش فکر کنید. :!:

    0
    0
  8. :smile: سلام اسم من میناست و اسم شوهرم فرهاد و اسم دخترم اتنا
    تا 5 ماه دیگه خدا یه دختر دیگه بهمون میده شوهرم میگه اسمشو دینا بذاریم ولی من موافق نیستم لطفا راهنماییم کنید چه اسمی بذاریم؟؟؟؟؟

    0
    0
    1. سلام خوب اسم دینا نذارین اسم انیتا یا اناهیتا بهش میاد

      0
      0
  9. سلام
    اسم دخترم مهفام . تا 5 ماه ديگه هم دومين دخترمون به جمعمون اضافه ميشه
    لطفا راهنماييم کنيد اسمي رو که به مهفام بياد

    0
    0
    1. سلام.اسم مهتا و مهسا و مهلا اولشون با مهفام یکی م .ه داره

      اسم دلارام هم اخرش با مهفام یکیه الف و م داره

      0
      0
  10. سلام. اسم من منصوره وهمسرم شهرام.پسرکوچولوی ما 5ماه دیگه به دنیا میاد،میخوام از الان به اسم صداش کنم ولی هنوز چیزی انتخاب نکردم.لطفا کمک کنید یه اسم با معنی زیبا میخوام.اگرکسی درمورد انتخاب اسم با حروف امجد چیزی میدونه راهنمایی کنه. مرسی :grin:

    0
    0
  11. سلام…من اسم های امیراشکان.امیر ارسلان رو خیلی دوست دارم…..اسم دختر هم میشا و نهال و رها و اوا و آرا رو خیلی دوست دارم…باران رو هم دوست دارم

    0
    0
  12. نظرشمادرباره یه اسم دخترکه اسم باباش میثم و اسم مامانش زهراست چیه؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    0
    0
  13. سلام اسم دختر و پسر میخوام که به هم شبیه باشن؟
    یه چندتا اسم دختر هم میخوام که به محمد شبیه باشه؟

    0
    0
    1. سلام .اسم های شبیه :رادین .روژین یا رادین .رامیلا_پرهام . پریناز یا پویا . پریا _ایناز .اراز_ارمین .ارشین _پانیذ.پارسا یا پارلا.پارسا

      اسم دختر که به محمد بخوره محیا

      0
      0
  14. سلام. یه دختر5ساله دارم به نام نگار و یه دختر دیگه تا 2ماهه دیگه به خانواده ما اضافه میشه وهنوز گمنامه. کمک کنید تااسم خوب و با معنی براش پیدا کنیم. ممنون

    0
    0
  15. با سلام به دوستان بچه ها اسم خانمم میترا و اسم خودم احسان اسمی که انتخاب کردیم مهرسا هست به نظر شما چطوره. بهد چندتا دیگه اسم هس نظر بدین لطفا (مهدیس _مهدیا _ سارینا_درسا) لطفا کمکمون کنید

    0
    0
    1. آقا احسان به نظرم اسم آترا خیلی قشنگه و به اسم همسرتون میاد

      0
      0
    2. مهرآسا فک کنم بهتر از مهرسا باشه. اسم مانیا و کیمیا هم قشنگن

      0
      0
  16. سلام دوستان.به منم کمک کنید اسم دختر که به اسم ثنا یا مهدی بیاد.منون

    0
    0
  17. من یه دختر دارم به اسم ریحانه واگه خدا بهم یه پسر بده اسمشو میذارم محمد میثم خیلی هم کم شنیدم اما خیلی دوسش دارم به نظرم قشنگه :wink:

    0
    0
  18. یه توصیه به اونایی که میگن بچمون تا چند روز دیگه به دنیا میاد ولی اسم نداره..خیلی اشتباه کردید توی دستورات دینی ما هست که از همان ماههای اول برای بچه اسم انتخاب کنید ومادر هر روز با اسمش بااو حرف بزند..حتی شنیدم بچه هایی که سقط شدن در قیامت از والدین خود شاکی ان که چرا اسمی ندارن شاید دلیلش همین باشه.. :!:

    0
    0
  19. بچه ها تو رو خدا کمک کنید من اسم های پارمین و آوین و بریا و رز رو واسه دخترم انتخاب کردم شما بگین کدوم قشنگتره پیلیییییییییز :cry:

    0
    0
    1. عزیزم اسم آوین وآوینا خیلی قشنگه.پیشنهادمن لاوین .هیرو .فادیا.روژان.هیدی.همه اسم کردی وخیلی هم زیبا ونادرهستن. آویناهم دراصل کردیه به معنی آبگینه است.

      0
      0
  20. با سلام اسم پسر بزرگم پرهام هست و به نظر شما اسم این پسر کوچولو که تو راهه چی باشه بهش میاد ممنونم

    0
    0
  21. سلام .لطفا اسم پسر که به مینا و حسین بیاد راهنمایی کنید
    قشنگ باشه

    0
    0
  22. سلام نامی برای دخترمون میخایم که هم به علی اکبر و مهری بیاد و مذهبی باشه و از لحاظ ابجد هم خوب باشه

    0
    0
  23. بهار جان من خودم اسمی رو که واسه پسر تو راهیم انتخاب کردم به اسم پسر تو خیلی میاد “فرهان”. :roll:

    0
    0
  24. سلام. دنبال اسم پسر هستم که به آرشام بیاد . به نظرتون آریو بهتره یا آرتین؟
    اگه پیشنهاد دیگه ای دارید لطفا” بگید.

    0
    0
    1. اسم آریو بهتره و کمیاب تره در زمان هخامنشیان هم استفاده میشده

      0
      0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.