Vanya name

معنی اسم وانیا

نام وانیا

معنی، ریشه و فراوانی تعداد اسم وانیا در ثبت احوال ایران

همانطور که در قسمت اسم های دخترانه با و گفتیم اسم وانیا یک اسم بین المللی زیباست که به خاطر معنی زیبایش به عنوان یکی از زیباترین نام های دخترانه از دیدگاه کاربران سایت NameFarsi در قسمت زیباترین اسم دختر انتخاب شده است.

اسم وانیا
وانیا معنی ریشه و فراوانی اسم

همه چیز درباره اسم وانیا

ریشه اسم وانیا

اسم وانیا طبق آمار وبسایت NameFarsi.com در بین ایرانیان، یک نام دخترانه محبوب است. غربی ها ریشه وانيا را عبری، یونانی و اسپانیایی می دانند و در واقع ریشه یابی های مختلفی از این اسم تعبیر می کنند. این نام به صورت Vania در کشورهای مختلف (به خصوص کشورهایی که زبان روسی و سوئدی دارند)، برای نام دختر و پسر انتخاب می شود. بنابر این می توان این اسم زیبا را اسم بین المللی دانست.

Vania & Vanya name

طبق نظر یک منبع لاتین زبان اسم وانیا Vania در لاتین به معنی پروانه است. در عبری و روسی نیز به معنی هدیه خداوند است. در حالیکه در منبع دیگر انگلیسی زبان، وانیا به همین شکل Vania ریشه اسپانیایی دارد و به معنی حقیقت است. برخی معتقدند این اسم صورت دیگری از نام های John یا Jane است و معنی “خداوند بخشنده است” مربوط به این تعبیر است.

معنی وانیا

اسم وانیا به چه معنی است؟ Vania & Vanya name meaning

اسم وانیا همانطور که در قسمت اسم دختر نام فارسی، تلگرام نام فارسی و  اینستاگرام نام فارسی گفتیم، در عربی به معنی ملایم، آهسته و نسیم آمده است و در عبری به معنی هدیه با شکوه خداوند، است. جالب است بدانید در زبان عبری نیز Vanya به معنی هدیه خداوند و “خداوند بخشنده است” آمده است.

پس وانیا یعنی:

  1. ملایم، آهسته و نسیم در عربی.
  2. هدیه خوشایند خداوند (هدیه سخاوتمندانه خداوند) و “خداوند بخشنده است” در لاتین (عبری) به صورت Vanya.
  3. حقیقت در اسپانیایی به صورت Vania.
  4. پروانه در یونانی به صورت Vania.
معنی اسم وانیا
معنی و ریشه اسم وانیا Vania Vanya name meaning

اسم های مشابه اسم وانیا

اسم پسر که به وانیا بیاد

نام های ویهان، وریا، پوریا، نوید، ونداد، آریان، نویان و آریا از اسم های پسرانه شبیه به نام وانیا هستند. قسمت اسم پسر با و را نیز روی وبسایت مون ببینید.

اسم دختر که به وانیا بیاد

اسم ویانا و ویونا از اسم های بسیار شبیه به وانیا هستند که نباید با این اسم اشتباه شوند. چرا که دارای ریشه و معنی متفاوت از وانیا هستند. از دیگر اسم های دخترانه مشابه با نام وانيا می توان به اسامی ویدا، آنیتا، آنا، ریحانه و وندا اشاره کرد. قسمت اسم دختر با و را نیز ببینید.

وانیا وانيا اسم دختر
معنی اسم وانیا

نام وانیا و هانا

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم اسم هانا در عبری معنی هدیه خداوند را می دهد و این امر این دو اسم را خیلی خیلی به هم نزدیک می کند و چه بسا برای اسم دوقولو دختر و اسم دو فرزند دختر بسیار مناسب باشد.

اسم وانیا به انگلیسی

طراحی نام وانیا برای پروفایل (عکس نوشته اسم وانیا و اسم نوشته Vania Vanya) به انگلیسی. وانیا در انگلیسی به هر دو شکلی که گفته شد نوشته می شود. اما صورت Vania در دنیا مرسوم تر است. نام وانیا به انگلیسی برای پروفایل:

Vania
اسم وانیا به انگلیسی

اسم وانیا به کره ای

خیلی از دوستان درباره شکل اسم وانیا به کره ای پرسیدند؛ وانیا به کره ای: 바니아.

اسم وانیا در ثبت احوال ایران

وانيا از نام های مورد تایید ثبت احوال به عنوان اسم دخترانه است.

معنی اسم وانیا در ثبت احوال

وانیا: اسم وانیا در ثبت احوال با ریشه عربی ثبت شده است و معنی ملايم، آهسته (نسيم) برایش آمده است.

فراوانی اسم وانیا در ثبت احوال ایران

تعداد اسم وانیا در ایران ۵۵۱۸ نفر است. یعنی این تعداد نفر در ایران اسم وانیا را دارند (طبق آمار ثبت احوال ایران، که البته از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ به روز نشده است).

معنی اسم وانیا
معنی نام وانیا

نظرسنجی اسم وانیا

اسم وانیا قشنگه؟

نظر شما درباره اسم وانيا چیست؟ آیا به نظرتون وانیا اسم قشنگیه؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را درباره این نام بنویسید.

4.5/5 - (62 امتیاز)

239 نظر برای “معنی اسم وانیا”

  1. اسم بسیار زیبا و خوش آهنگ و بامعنی
    واز همه مهمتر نامی پارسی است.
    **هدیه باشکوه خداوند**

    0
    0
  2. سلام به نظرمنم اسم وانیا خیلی اسم خوشکلی هس منم قصددارم اسم دخترم بزارم وانیا البته یه برادر زاده دارم ۴ سالشه اون این اسم انتخاب کرده بنظرش هم احترام میزارم

    0
    0
  3. اسم دختر منم که ۸ سالشه وانیاست عاشق این اسم و معنای قشنگشم و عاشق دخترم هستم

    0
    0
  4. اسم های من دراوردی.اخه اگه این اسم ریشه فارسی داره واقعا..کجا حتی یکبار هم از این اسم تو یه کتاب تارخی یا یه کتاب شعر یا یه داستان قدیمی باید اومده باشه اخه..جدیدا با هرچی به اضافه یه ا در اخرش اسم دخترونه میسازن..جالبه همشون هم به معنی زیبا یا مثل اب یا ناز یا خوشگل یا همین هدیه با شکوه خدا!!!!!!اخه من نمیدونم هدیه چجوری میتونه با شکوه باشه…هدیه ته تهش گرانقدر یا با ارزشه…با شکوه یعنی چی آخه؟ تابلو معنیش هم مثله خوده اسم من دراوردیه..از این اسما زیاد درست کردن. .وانیا آنیا الینا الیا روبیتا ماتیا متینا ماتینا آوینا و ……هر کی بخاد میاد هر اسم الکی و مسخره میزهره بعدش هم براش معنی میسازه..یه عده بی سواد هم میان به به چه چه میکن..ثبت احوال مسخره هم مجوز میده این اسامی چرت و پرتو یه عده نااگاه بزارن رو بچه هاشون..

    0
    0
    1. مسخره خودتی که اینقدر بی ادبی
      تویی که ریشه اسم رو تحقیق نکردی و نمی دونی کجا هستش *** می خوری نسبت به اسم ها بی احترامی می کنی
      اصلا تو از تاریخ چه می مفهمی یابو

      0
      0
      1. دمت گرم خوب گفتی اگر شعور داشت انجوری حرف نمیزد احمق اسم خودش فکر کنم الاغ هست که نمیدونه به اسم به این قشنگی بی احترامی نکنه

        0
        0
      2. به شعور هم احترام بزارید حالا نظر خوبی نداد دلیل نمیشه به هم بی احترامی کنیم

        0
        0
    2. بیسواد تو و فرهنگ تو هست، مطمنم که تو از نژاد ایرانی نیستی،

      0
      0
    3. اینکه شما تو هیچ کتاب و هیچ جایی نخوندی دلیل نمیشه وجود نداشته باشه، مگه شما تمام کتب تاریخی و ادبی فارسی رو خوندید؟ توی کتب روسی بارها و بارها وانیا تکرار شده، توی عربی هم به معنای نسیم ملایم، واقعا خیلی عجیبه اگه به فارسی هم معنایی داشته باشه؟

      0
      0
    4. برو تحقیق کن ببین چقد این اسم ریشه های مختلف داره تو یونانی که میشه وانیک تو عربی ، فارسی ، روسی و …… وقتی بی تحقیق نظر می دی همینه این اسم از قدیمی ترین اسم هاست
      مخصوصن تو یونانی و فارسی هر اسمی که تو کتاب های معروف و اینا نمیاد اگه اینطوره چرا این
      همه اسم های قدیمی و با ارزش داریم که هیچ کدوم تو این کتابا نیومده . الان انتظار داری برای بچه های این دوره اسم بزاریم سکینه ، طاهره ، مثتانه و…. نمی گم بدن ولی تو این دوره نمی تونیم اسم های عهد قجری بزاریم . یکم واسه حرفات فکر کن .

      0
      0
    5. i believe ut is better if you think about your name.arab people forced us to accept bull shit stuff. like your name and my name. be polite and go fuck yourself before you judge people. and i don’t belive you read any book at all.

      0
      0
    6. اول از همه شعور و ادب داشته باش بعد اظهارنظرکن شاید اسم دختر هر کسی باشه ادم ناحسابی اسم خودت نمیدونم ولی هرچی هم باشه تویه ادم بی سواد و احمقی و معنی اسمت بهت نمیاد برو اول تحقیق کن بعد بیا اینجا دانشمندبازی در بیار…..
      التماس تفکر

      0
      0
    7. شما وقتی درک و شعور این و نداری که بری تحقیق کنی بعد بیای نظر بدی لطفا هیچی نگو! شمایی که میگی کجا اسمش تو تاریخ اومده یه تحقیق بکنی میفهمی که وانیا از نوادگان کوروش کبیر بوده و از اونجایی که کوروش رودرکشور ما نمیزارن نامی ازش برده بشه افرادی مثل شما که ندیده و تحقیق نکرده میان نظر میدن زیادن

      0
      0
    8. **** !!!
      برو یکم تحقیق کن بعد بیا ** بزن .
      چرا ب این اسم فحش میدیدددددد ؟
      این اسم بهترینههههه .!!!!!!

      0
      0
  5. جالبه که یه عده ادعای ادب و کلاس میک نن اما جواب یه نقد رو به فحاشی میدن

    0
    0
  6. اسم دختر ۵سالم * وانیا *، هست، خیلی اسمش جذاب و زیبا هست…. هرجا اسمشو میشنون میگن چی اسمش چیه؟ معنیش چیه…. چه قشنگه…
    دخترم خیلی از معنی اسمش خوشش میاد.

    0
    0
  7. بنظر من وانیا اسمی هست که تا بحال نشنیدیم و در کتابی هم نخوانده ایم.مثلا در شاهنامه،یا فرهنگ لغات دهخدا.این موضوع هم که برای اسم معنی میسازند دور از ذهن نیست.برخی فرقه ها مثل بهاییها که همان یهودیهای بظاهر مسلمان شده هستند از این دست کارها کم نمیکنن که مثلا اسم های فرقه خودش رو جا بندازند چون با روحیه زنان و خانواده های ایرانی آشنایی کامل دارند: که دوست دارند اسم فرزندشون تک و کم باشه تز این حربه استفاده میکنن.و گرنه اگر واقعا این اسم فارسی و ایرانی بود باید ی جایی توی کتابی میخواندیم..از دوستان هم خواهش میکنم با ادب تر باشند.

    0
    0
  8. پورحسینی عزیز آدم ها نظرها و عقاید مختلف دارن و همگی قابل احترام هستن
    شما حتماً آدم بی شعور و اوسگولی هستین که هنوز به این درجه از فهم نرسیدی که بخوای به این اصل احترام بزاری
    درضمن تو انقدر بی سوادی که هدیه خداوند را با کادوی ولن تاین مادرت از دوست پسرش مقایسه میکنی و میگویی که هدیه که باشکوه نمیشه

    0
    0
  9. من هم نام دخترم رو «وانیا» خواهم گذاشت.
    ولی:
    ۱- دوستان بهتر است در مورد هر مسئله‌ای تحقیق و سپس اظهار نظر نمایید.
    ۲- این نام قطعا فارسی نیست.
    ۳- این نام عربی و به معنی ملایم و آهسته است.
    ۴- این نام هندی و یا عبری است و در آنجا به معنی هدیه باشکوه خداوند است.

    0
    0
    1. کاملا صحیح، باهاتون موافقم، البته اسم دختر منم وانیاست❤

      0
      0
    2. این اسم عبری هستش به معنی هدیه باشکوه خداوند و بسیار زیباست

      0
      0
    1. Vania as a girl’s name is of Latin origin and the meaning of Vania is Bringing good news in Latina. Variant of Ivana ,Evangelina , Vanna.
      it is so popular in south America and some west europian countries.
      my daughter’s name is Vania and we love her and her beautiful name.
      this name is so UNIQUE

      0
      0
  10. دوست عزیز من ۳۸ سالمه و اسمم وانیاست، اسمی که از نظر شما من درآوردی امروزه .۳۸ سال پیش این حرفایی که شما میفرمایید وجود نداشت. شما کتاب خوندن پیشکشتون ، یه لطفی بکن فرهنگ لغات فارسی نگاه کن شاید یه کم مودب تر شدی و یاد گرفتی کمبود اطلاعات شما دلیل خنگ بودن دیگران نیست.

    0
    0
    1. عزیزم چقدر کامنت شما من رو دلگرم کرد چون ۳۴ سالمه و میخوام اسمم رو عوض کنم. خیلیا گفتن زمانی که بدنیا اومدی اسم وانیا نبوده پس الان هم مناسب سنت نیست.

      خداروشکر که کامنت شما رو دیدم

      0
      0
  11. سلام نام وانیا با معنی قشنگی که دارد ریشه اش هرچه باشد از هر قوم ودینی نهایتا میرسد به اینکه سوای نام وانیا خودش هدیه خداوند است مخصوصا دختر باشد و اسمش هم همخوانی داشته باشد با لطف خداوند پس به احترام بیشترین نظرات دوستان برای نوه عزیزم اسم وانیا انتخاب کردم

    0
    0
  12. واقعا اسم قشنگیه منم خدا بعد ۵ سال یه هدیه بهم داد که اسمش رو وانیا گذاشتم خدایا هزاران هزار بار شکرت.

    0
    0
  13. من اسمم وانیاست ۱۱ سالمه شاید سنم کم باشه ولی اقای محترم می دونی چند هزار نفر آدم تو ایران و کشورای دیگه اسم بنده رو دارن این دلیل نمیشه چون از نظر شما زشته دیگه اسمش توی هیچ جا نیومده باشه وانیا ریشه داره ریشه اشم ماله ایرانه وانیا معنی داره معنیشم یعنی هدیه ی باشکوه خداوند واصلا زشت و بی معنی نیست ومن به عنوان یه دختر ایرانی به اسمم افتخار میکنم باتشکر

    0
    0
    1. اسم دختر بزرگ من هم وانیاست ۱۰سالشه بنظرم اسم اصیل و پر معنی هستش و خیلی هم باکلاسه، این اسم زیبا برازنده ی دختر من و تمام دختران ایرانیه. من بخاطر اسمم همیشه از مادر و پدرم تشکر میکنم و مطمئن هستم دخترم هم همین کارو خواهد کرد.

      0
      0
  14. عاشق اسمتم . من الان باردارم و با همسرم مدام بحث داریم من دوست دارم بزارم وانیا ولی اون اصن به خواسته های من اهمیت نمیده.
    دعا کن بتونم بذارم وانیا

    0
    0
  15. سلام اسم دختر من هم وانیاس من عاشق اسمش هستم …به هر کسی هم که اسم دخترمومیگم خیلی خوششون میادو میگن خیلی باکلاسه خیلی دلم میخاد اگه پسر دارشدم اسمشو ویهان بزارم که به اسم دخترم بیاد

    0
    0
    1. ای جان. شاد و سلامت باشند وانیا خانوم. اسمشون زیباست. ♥️⁩

      0
      0
  16. اسم من وانیا ست
    اسمم و خیلی دوست دارم
    ممنون که اطلاعات من رو نسبت به اسمم زیاد کردید

    0
    0
  17. اسم من وانیا هست
    ۱۲سالمه و اسمم و خیلی دوس دارم
    وانیا یه اسم پر معناست

    0
    0
    1. سلام من وانیا در ایران هستم شما دارید دورغ میگید حمال حمال من زیبا ترین دختر جهان هستم

      0
      0
  18. سلام من اسمم وانیا هست و ساکن ارمنستان هستم و این اسم ارمنی هست در واقع

    0
    0
  19. خیلی خوشبختم که هدیه باشکوه خدا رو دارم
    وانیا تک دخترم هدیه است واسه من وباوجودش خوشبخت ترین مادردنیام

    0
    0

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.