کم تکرارترین اسم دختر

کم تکرارترین اسم دختر

در این سال ها، خیلی از زوج های جوان که قرار است به زودی صاحب فرزند شوند به دنبال اسم های کم تکرار برای کودک خود هستند. اسم هایی که فراوانی کم داشته باشند و به نوعی کمتر شنیده شده باشند. در قرن های گذشته، در انتخاب اسم، تمایل به اسم های مذهبی (عربی) بیشتر از امروز بود و حال بیشتر ایرانیان به دنبال اسم های اصیل ایرانی برای فرزند خود و یا تغییر اسم خود هستند.

حتی شاهد هستیم به دلیل مهاجرت بسیاری از ایرانیان و حتی احتمال مهاجرت، خیلی از والدین درصدد انتخاب اسم بین المللی برای بچه خود هستند.

اسامی کم تکرار دخترانه

اسم های کم تکرار عموما به عنوان اسم جدید نامیده می شوند. خیلی از این اسم ها حتی ریشه ایرانی هم ندارند و حتی ریشه عبری یا یونانی و لاتین دارند. در گذشته از اسامی مورد تایید ثبت احوال ایران نبوده اند و اخیرا مجوز شناسنامه می گیرند.

حتی برخی از این نام ها در فارسی هم معنی خاصی ندارند! مثل اسم “ابرا” که این روزها توسط پیج های زرد در اینستاگرام “ابرها” معنی می شود!!!

اما برخی از پدر و مادرها معیار خاص بود نام در انتخاب اسم کودک برایشان در اولویت است و دیگر نکات انتخاب اسم برای فرزند را در نظر نمی گیرند. در هر صورت این پست درباره کم تکرارترین اسم های دخترانه یا به قولی خاص ترین و جدیدترین اسم های دختر است.

اسم دختر با فراوانی کم
اسم جدید دخترونه در ثبت احوال

اسم های کم تکرار دختر

برخی ویژگی های اسم های کم تکرار:

  1. اسم های با فراوانی کم هستند.
  2. اخیرا وارد ثبت احوال کشور شده اند.
  3. ریشه اصلی بیشتر این اسم ها فارسی نیست.
  4. کمتر از سایر اسم ها شنیده شده اند.
  5. این احتمال وجود دارد که به یک باره فراوانی زیادی پیدا کنند. اتفاقی که برای اسمی چون شاهان افتاد.
  6. تلفظ اسم ها راحت و عموما کوتاه هستند.
  7. برخی از آن ها ریشه خارجی (لاتین، عبری یا یونانی) دارند.

اسم های جدید در ثبت احوال ایران

متاسفانه آمار دقیق و درستی از تعداد اسم های ثبت شده در ثبت احوال، یعنی فراوانی اسم ها نیست. چه برسد به اسم های جدید در ثبت احوال. تعداد نام ها و فراوانی ای که در سایت ها موجود بود مربوط به سال ۱۳۹۶ بود و از آن سال به روز رسانی نشده متاسفانه.

اما با ارتباط نزدیک با شما در این ۱۵ سال، پیگیری ها از سازمان ثبت احوال و تبادل نظر با شما، هر ماه چند نام به عنوان اسامی جدید در ثبت احوال می توانیم اعلام کنیم. اسم هایی که در قبل مورد تایید ثبت احوال کشور نبودند.

لیست نام های کم تکرار دخترانه

در این بین فقط دلماه ریشه فارسی دارد و از اسم های ترکیبی با ماه هست.

اسم هایی که بعنوان اسم دخترانه در برخی پیج ها و سایت های زرد معرفی می شوند و خیلی از افراد را دچار مشکل کرده اند. چرا که این اسامی مورد تایید ثبت احوال کشور نیستند:

اسم های دختر شیک جدید

منتخبی از اسامی زیبا و شیک دخترانه در ویدیویی زیبا :

نظر شما درباره اسم های کم تکرار دختر چیست؟

آیا چنین اسم هایی رو می پسندید؟ یا نام های اصیل ایرانی را بیشتر دوست دارید؟

اگر اسامی خاص و جدید از دختر شنیده اید در قسمت نظرات بنویسید. اگر مطمئن هستید که در شناسنامه هم ثبت می شوند در کنارش درج نمایید.

❤️ قطعا این لیست در روز ها، هفته ها و سال های آینده نیز به روز می شود.

5/5 - (18 امتیاز)

2 نظر برای “کم تکرارترین اسم دختر”

دیدگاه شما چیست؟ در کادر زیر بنویسید:

❤️دیدگاه شما تا دقایقی بعد از ارسال روی وبسایت قرار می گیرد.